Nem szívesen költenek étteremre a magyarok

A magyarok többsége feleslegesnek tartja az éttermi költekezést, s szívesen süt-főz otthon. A külföldi ételek közül a kedvencek a hazai ízekre talán leginkább emlékeztető olasz konyha fogásai – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet felméréséből.

Szilágyi Kata
2005. 05. 24. 7:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az adatok tanúsága szerint honfitársaink mintegy 80 százaléka úgy tartja, felesleges étteremre költeni és csupán 20 százaléka járna el otthonról minden este vacsorázni, ha tehetné. A közhiedelmekkel ellentétben a magyarok többsége, 83 százaléka nem kedveli a gyorséttermeket.

A nemzetközi konyha étkeinek fogyasztásával kapcsolatos kérdésekre adott válaszokból kiderül, hogy legkedveltebbek a nemzetközi konyhának a magyar íz- és ízlésvilághoz legközelebb álló formái. Legtöbben egyértelműen az olasz konyha mellett tették le voksukat, 22 százalékuk otthon is szívesen fogyaszt olasz ételeket, 14 százalékuk pedig étteremben is ilyen fogást rendel.

Az élmezőnyben üdítő kivételt képez a kínai konyha, mely sikerének titka talán – más távol-keleti konyhákkal ellentétben – elterjedtségében rejlik. A megkérdezettek 13 százaléka fogyaszt kínai ételt otthon és étteremben egyaránt. Harmadik helyen a görög konyha áll friss zöldségeivel és száraz húsételeivel. Ám a megkérdezettek közül 7 százalék készít el otthon ilyen ételeket és 8 százalékuk fogyasztja őket étteremben. További helyezettek a mexikói, a francia és az indiai konyha finomságai.

Összességében megállapítható, hogy a magyarok 67 százaléka sem otthon, 75 százaléka pedig étteremben sem kísérletezik a nemzetközi konyha kulináris különlegességeivel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.