A Fővárosi Önkormányzat egy közelmúltban készítetett felmérés szerint a Váci utca befedése, illetve a Rákóczi útból egy „Mariahilfer Strasse” kialakítása oldhatná meg a kiskereskedelmi forgalom élénkítését. Ezt ingatlanszakemberek határozottan elutasították.
Beák Attila, a Beák és Társa Kft. tulajdonosa kijelentette, hogy a lakástulajdonosok szempontjait is figyelembe kell venni a döntés meghozása előtt. „Magam előtt látom a lakáshirdetéseket: »Üvegtetőre néző, emeleti lakásomat…« Ezzel együtt több nagyvárosban található ilyen megoldás, csakhogy eredetileg is így épült épülettömbökben„ – mondta Beák az ötletről. Véleménye szerint a Rákóczi út átalakításánál forgalomtechnikai kérdés is felvetődik, és nem lehet összehasonlítani a bécsi Mariahilfer Strasse-val, mert az csökkentett forgalmú és egyirányú.
Vidor Győző, a Xella Építőanyagipari Kft. kereskedelmi ügyvezetője szerint a belváros kereskedelmi szempontból nem éleszthető újra, ameddig az M0 körgyűrű hiányában iszonyatos teherforgalmi terhelésnek vannak kitéve a körutak, és állandó dugók jellemzik a budapesti utakat. Mind elmondta, előbb a belvárosi közlekedést és az ottani parkolást kell megoldani, mert mindaddig az elköltött forintok kidobott pénznek számítanak. Véleményéhez csatlakozott Aradi Ferenc, az Autóker Holding Rt. értékesítési igazgatója is, aki szerint minden kezdeményezés támogatandó, ami visszacsábítja a belvárosba a vásárlókat, ám előbb a parkolást kell biztosítani.
A Wienerberger Téglaipari Rt. kereskedelmi igazgatója, Bodnár György kijelentette: Budapest arculatának, imázsának gyökeres újragondolására lenne szükség – építészeti, kulturális, kereskedelmi, turisztikai, közlekedési, várostisztasági szempontból egyaránt.
(Forrás: tozsdeforum.hu, Ingatlan és Befektetés)

Erre nagyon ráfázhat Magyar Péter, újabb ügyekben jelentették fel