A világ legnagyobb gumiabroncsgyártójának, a japán Bridgestone-nak az európai leányvállalata, a Bridestone Europe NV/SA Magyarországon, Tatabánya mellett építi fel új európai üzemét. A beruházás nagysága 190 millió euró, azaz több mint 47,5 milliárd forint. A Népszabadság úgy tudja, a beruházáshoz többmilliárdos állami támogatást kap a cég. Az üzemben a tervek szerint 2008-ban indul be a termelés, amikor is az európai piacra gyártanak radiálgumikat személy-és kisteherautókra.
A város ipari parkjában egyébként ősztől egy másik japán autóipari társaság, az AGC kezd szélvédőgyártásba. A vállalat 70 millió eurót – 17,5 milliárd forintot – fektet be, és kétszáz főt kíván foglalkoztatni.
A Bridgestone 66 hektáros befektetése keretében 200 ezer négyzetméteres beépített gyárterületen folyik majd az abroncsok előállítása. Az elképzelések szerint a napi nyolcezer autógumi gyártásához nyolcszáz alkalmazottat foglalkoztat a társaság. A vezetést 2006 második felében, a többi munkavállalót pedig 2007-ben választják ki. Szakképzett mérnökökre és technikusokra van szükség. A cég közleménye szerint Tatabányáról elsősorban az európai piacra termelnek majd, miután az elmúlt években a kereslet itt számottevő mértékben emelkedett. A Bridgestone-nak 24 országban 50 üzeme van.
A Bridgestone magyarországi beruházása azért örvendetes, mert hazánk az utóbbi időben sorozatosan alulmaradt a nagy beruházások versenyében. A nagymérvű autógyártásnak pedig nem elhanyagolható vonzata a munkahelyteremtés; és miközben Szlovákiában ez az iparág új munkahelyek ezreit létesíti, hazánkban emberek tömegeit bocsátják el.
2003-ban egyébként éppen Tatabánya elől szerezte meg Pozsony az Audi terepjáró-gyártását. A város 2002 őszén még abban reménykedhetett, hogy Franciaország oda telepíti a PSA Peugeot-Citroën üzemét, a francia partner 2003 januárjában mégis azt közölte, hogy a gyárat Szlovákiában építik fel.
Ugyancsak Szlovákiában építi fel új európai üzemét a vezető dél-koreai gumiabroncsgyártó, a Hankook is. A gyár Léván épül fel ötszázmillió eurót meghaladó beruházással, és 1500 munkahelyet teremt. Az óriásberuházásért Szlovákia mellett Magyarország és Lengyelország is versenyben volt.
Korábban a szintén dél-koreai Hyundai-Kia határozott úgy, hogy Magyarország helyett a szlovákiai Zsolnán építi fel 700 millió euróért új autógyárát, amely 2400 munkahelyet teremt és 2006 novemberétől évi 200 ezer autót állít elő.
(Forrás: Népszabadság, Napi Gazdaság, Világgazdaság, MNO)
Ennél már nincs lejjebb















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!