Tatabányára jön a Bridgestone

Az utóbbi néhány évben számos óriásberuházást szerzett meg hazánk elől Szlovákia, most azonban a világ legnagyobb gumiabroncsgyártója, a japán Bridgestone úgy döntött, Tatabányán építi fel új európai üzemét. A termelés 2008-ban kezdődhet, az üzem radiálgumikat gyárt majd személy-és kisteherautókra.

MNO-összeállítás
2005. 05. 10. 7:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világ legnagyobb gumiabroncsgyártójának, a japán Bridgestone-nak az európai leányvállalata, a Bridestone Europe NV/SA Magyarországon, Tatabánya mellett építi fel új európai üzemét. A beruházás nagysága 190 millió euró, azaz több mint 47,5 milliárd forint. A Népszabadság úgy tudja, a beruházáshoz többmilliárdos állami támogatást kap a cég. Az üzemben a tervek szerint 2008-ban indul be a termelés, amikor is az európai piacra gyártanak radiálgumikat személy-és kisteherautókra.

A város ipari parkjában egyébként ősztől egy másik japán autóipari társaság, az AGC kezd szélvédőgyártásba. A vállalat 70 millió eurót – 17,5 milliárd forintot – fektet be, és kétszáz főt kíván foglalkoztatni.

A Bridgestone 66 hektáros befektetése keretében 200 ezer négyzetméteres beépített gyárterületen folyik majd az abroncsok előállítása. Az elképzelések szerint a napi nyolcezer autógumi gyártásához nyolcszáz alkalmazottat foglalkoztat a társaság. A vezetést 2006 második felében, a többi munkavállalót pedig 2007-ben választják ki. Szakképzett mérnökökre és technikusokra van szükség. A cég közleménye szerint Tatabányáról elsősorban az európai piacra termelnek majd, miután az elmúlt években a kereslet itt számottevő mértékben emelkedett. A Bridgestone-nak 24 országban 50 üzeme van.

A Bridgestone magyarországi beruházása azért örvendetes, mert hazánk az utóbbi időben sorozatosan alulmaradt a nagy beruházások versenyében. A nagymérvű autógyártásnak pedig nem elhanyagolható vonzata a munkahelyteremtés; és miközben Szlovákiában ez az iparág új munkahelyek ezreit létesíti, hazánkban emberek tömegeit bocsátják el.

2003-ban egyébként éppen Tatabánya elől szerezte meg Pozsony az Audi terepjáró-gyártását. A város 2002 őszén még abban reménykedhetett, hogy Franciaország oda telepíti a PSA Peugeot-Citroën üzemét, a francia partner 2003 januárjában mégis azt közölte, hogy a gyárat Szlovákiában építik fel.

Ugyancsak Szlovákiában építi fel új európai üzemét a vezető dél-koreai gumiabroncsgyártó, a Hankook is. A gyár Léván épül fel ötszázmillió eurót meghaladó beruházással, és 1500 munkahelyet teremt. Az óriásberuházásért Szlovákia mellett Magyarország és Lengyelország is versenyben volt.

Korábban a szintén dél-koreai Hyundai-Kia határozott úgy, hogy Magyarország helyett a szlovákiai Zsolnán építi fel 700 millió euróért új autógyárát, amely 2400 munkahelyet teremt és 2006 novemberétől évi 200 ezer autót állít elő.

(Forrás: Népszabadság, Napi Gazdaság, Világgazdaság, MNO)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.