A diszkont-légitársaságok újabban az üzleti utasokra is „ráhajtottak„. Eddig nem figyeltek külön az üzletemberekre, az éleződő verseny miatt azonban kénytelenek önálló ajánlatokkal előállni – írja a Világgazdaság.
A Wizz Air Wizz Bizz néven utazási csomagot készített, és abban maximális rugalmasságot és garantált alacsony árakat ígér. Az egyirányú repülőjegy ára illetékek nélkül 22 500 forint. A cég áprilistól WizzBreaks néven online programokat is kínál hat fő témában: golf-, gyógy- és wellnessprogramok, rendezvény-belépőjegyek, kulturális, városlátogató és szabadtéri programok.
Az üzletembereknek rugalmasan módosítható repülőjegyre van szükségük, amely az üzleti élet folyamatosan változó ritmusához igazítható – mondta Váradi József vezérigazgató. Hasonló véleményen van Jannisz Kapodisztriasz, az EasyJet marketingigazgatója is. A cég április közepén szerződött a Business Travel International (BTI) utazásszervező céggel. Mostantól a BTI vállalati ügyfelei saját rendszereiken keresztül vásárolhatnak a légicég kínálatából. Az EasyJet mégsem vezetett be külön programot az üzleti utazóknak, mert nem vár pluszforgalmat az ilyen akcióktól.
Nem így a SkyEurope, amely a SkyAbo Fix, illetve SkyAbo Flexi névre keresztelt programjában legalább húsz, egyirányú jegy megvásárlásához köti a mindenkori legalacsonyabb ár felszámítását. Feltétel még, hogy 12 hónapon belül fel kell használni a jegyeket.
A fapados cégek egyébként árameléssel fenyegetőznek, mert a korábbi háromszorosára emelte díjait a Ferihegyi repülőtér az I-es terminálon, melynek megnyitását a nyárról szeptemberre halasztották – írja az Index. A diszkont-légitársaságok szerint a budapesti repülőtér így számos nyugat-európai riválisánál is drágább lesz, mindez pedig visszaveti majd az idegenforgalmat. A Zürichből hasonló okokból kivonult Easyjet a jövő héten dönt arról, mit lép a budapesti repülőtér ajánlatára, több társaság azt mérlegeli, van-e értelme egyáltalán költözni. A Budapest Airport szerint a Ferihegy-1 a hagyományos légitársaságok számára is vonzó lehet, és várhatóan olcsóbb lesz, mint Prága vagy Bécs.
| DISZKONTLÉGICÉGEK ÁLTAL
HASZNÁLT REPÜLÕTEREK |
|||||
| Város | Repülõtér | Távolság (km) | Wizz Air | Sky Europe | EasyJet |
| London | Stansted |
60
|
-
|
x
|
x
|
| Luton |
72
|
x
|
-
|
x
|
|
| Gatwick |
45
|
-
|
-
|
x
|
|
| Párizs | Orly |
14
|
-
|
x
|
x
|
| Charles de Gaulle |
20
|
-
|
-
|
x
|
|
| Beauvais |
84
|
x
|
-
|
-
|
|
| Berlin | Schönefeld |
18
|
-
|
-
|
x
|
| Brüsszel | Charleroi |
46
|
x
|
-
|
-
|
| Milánó | Malpensa |
12
|
-
|
-
|
x
|
| Orio al Serio |
45
|
x
|
x
|
-
|
|
| Róma | Fiumicino |
15
|
-
|
x
|
-
|
| Ciampino |
6
|
x
|
-
|
x
|
|
Forrás: cégközlések














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!