150 millió dollárt sikkasztott két volt Tyco-vezető

Több mint 150 millió dollár elsikkasztásában bűnösnek találták a két volt Tyco-menedzsert, Dennis Kozlowski ügyvezetőt és Mark Swartz pénzügyi vezetőt.

MNO
2005. 06. 20. 14:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gazdasági szakemberek az ellopott pénzt kicsapongó életmódjuk fedezésére, drága ékszerekre, luxusapartmanokra és óriási volumenű, kétmillió dolláros mediterrán partikra költötték. A páros ügyét most tárgyalták másodszorra, miután az első kudarcba fulladt, mivel a bírót telefonon és levélben halálosan megfenyegették. Kozlowskira és Swartzra elítélésük esetén fejenként 25 év börtön vár.

A volt főnökök rég elfeledett, titkos kölcsönökön, engedély nélküli bónuszokon keresztül csapolták a vállalat pénzét. A per során Kozlowski kiállt saját védelmében a bíróság elé, és azzal érvelt, hogy bár a fizetése kiemelkedően magas volt, nem követett el bűnt. Ám a bíróság hajthatatlan maradt, és bűnösnek nyilvánította mindkét férfit. Az első tárgyalássorozat 2004 áprilisában fejeződött be, a második pedig 2005. januárban kezdődött el New Yorkban, írja a BBC News.

Mindkét fél ügyvédje fellebbez az ítélet ellen, a következő meghallgatás augusztus 2-án lesz. A Tyco elektromos, gyógyászati és műanyag alkatrészeket gyárt, világszerte 25 ezer embert foglalkoztat. (BBC, mfor.hu)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.