Baranyi Károly tanár, a Nemzeti Pedagógus Műhely elnöke: A tanárok, igazgatók, iskolák számára az új érettségi rendszer soha nem látott bonyolult feladatokat és elháríthatatlan nehézségeket, megalázó szituációkat jelent. A kétszintű érettségi értelmetlenül bonyolult rendszer. Már 1996-ban leírták a szakemberek, hogy az iskolákat beláthatatlan és megoldhatatlan feladatok elé állítja majd. 2004 októberében figyelmeztettük a szakma irányítását, hogy a rendszerben benne van a botrány lehetősége. Az érettségi kétszintű lett, kétszeresére nőtt a rendszer, de tárgyanként, összességében sokszorosára. Ilyen szükségtelenül bonyolult rendszerekben exponenciálisan nő az információvesztés. A zavar és botrány szükségszerűen bekövetkezett, és még újak is bekövetkeznek. Az újabb botrányok kárvallottjai megint a diákok, a szülők és a tanárok lesznek.
(Magyar Nemzet, 2005. június 23.)

Megkérdezték Ruszin-Szendi Romuluszt, hogy valóban dicsőítette-e Ukrajnát a NATO ülésein – videó