A napozószerek értékesítése 2004. március-áprilistól 2005. január-februárig az előző év azonos időszakához képest hét százalékkal, 1,01 milliárd forintra nőtt – derül ki az ACNielsen Piackutató Kft. adataiból. Mennyiségben a növekedés több mint tízszázalékos, tavaly 1,287 millió litert adtak el belőlük. A bővülés elsősorban a kereskedelmi márkás termékek előretörésének köszönhető, míg a piacvezető forgalmazók, a Beiersdorf Kft. és a L'Oreal Magyarország Kft. eladásai nem növekedtek jelentősen az elmúlt évben. A saját márkás termékek értékesítése egy év alatt mennyiségben 26, míg értékben több mint 22 százalékkal nőtt. Közülük például a Drogerie Markt Sundance készítményei olyannyira keresettek lettek, hogy mára már a vezető forgalmazók termékei mögé sorakoztak fel.
A napozókészítmények piacának értékbeli növekedése – a korábbi évek 10 százalék fölötti bővüléséhez képest – mára lecsökkent, a forgalmazók az idén és a következő években is 4-6 százalékos ütemet várnak.
A szerek négyötöde napozás közben használatos, a többi pedig napozás utáni vagy önbarnító krém. Az utóbbiak elsősorban a nyári szezon előtt és után hódítanak. A napozószerek eladása a nyári szezonban,áprilistól szeptemberig folyamatos, a keresletet az időjárás is befolyásolja. (A síelési kedv növekedése miatt a forgalmazók ma már jóval kisebb szortimenttel, de egész évben jelen vannak az üzletekben a napozószerekkel.) A legtöbbet 101–200 milliliteres flakonban értékesítenek. A legkelendőbbek a 11–20-as fényvédő faktorszámú készítmények – mondta a Napi Gazdaságnak Radosiczky Anikó, a piac 28 százalékát birtokló, Nivea-termékeket forgalmazó Beiersdorf termékmenedzsere. Európában ezzel szemben az ennél magasabb, 30–60 faktorszámúak a leginkább kedveltek.
Magyarországon növekszik az igény a gyermeknapozók és az érzékeny bőrűek számára kínált termékek iránt. A fogyasztók egyre inkább speciális készítményeket keresnek, mint a barnaságot kiemelő, hidratáló, a bőr rugalmasságát megőrzők. A fiatalok elsősorban a kellemes illatú sprayket és a naptejeket keresik. (A krémeknél könnyebb összetételű sprayk a nyerők a férfiaknál is.) A Nivea-termékek zömmel 8-as és nagyobb faktorszámúak, áruk 1600–3400 forint.
A tavalyi stagnálás után az idén – a kedvezőbb, napsütéses időjárásban bízva – 5–10 százalék közötti növekedést vár a Garnier Ambre Solaire termékeket forgalmazó L'Oreal Magyarország Kft. – közölte Hajnal Gábor termékmenedzser. A L'Oreal – amely a piac értékben második legnagyobb, tavaly 21 százalékos részesedéssel bíró szereplője – forgalmazza Magyarországon a legmagasabb fényvédő faktorszámú napozószereket. Az Ambre Solaire-termékek zömmel 20–40-es faktorszámúak, áruk 2000–3600 forint. A cég a legtöbbet a napozás alatt használatos szerekből értékesít, kisebb mértékben fogynak az önbarnító és napozás utáni krémei, bár ez utóbbi iránt az elmúlt években fokozatosan nő a kereslet. Idei jól fogyó újdonságuk az átlátszó és könnyű összetételű, spray kiszerelésű napozószer.
A termékek tizede a gyermekeknek készül. Ezek a összeladás 14 százalékát tették ki tavaly, mivel drágábbak a felnőttek által használtaknál. Az idén az év elején egy flakon vagy tubus gyermeknapozószer átlagosan 1803, míg a felnőtt-termék 1394 forintba került.
Forrás: Napi Gazdaság
Változik a vasúti közlekedés az ünnepi időszakban















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!