A Fidesz határozottan tiltakozik a Budapest Airport Rt. privatizáció ellen, hiszen a Gyurcsány-kormány egy jól működő, dinamikusan fejlődő, a magyar állam, így a magyar emberek számára hasznot termelő céget akar elkótyavetyélni. 2004-ben a BA Rt. 30 milliárd forintos forgalom mellett 10 milliárd forintos eredményt ért el – mondta Márton Attila csütörtöki sajtótájékoztatóján. A Fidesz felszólítja a kormányt, hogy haladéktalanul állítsa le a gyanús privatizációs folyamatot – olvasható a Fidesz honlapján.
Hozzátette: növeli a Fidesz ellenérzését, hogy a Gyurcsány-kormány kapkodva, botrányokat sejtető körülmények között, tisztázatlan viszonyok mellett kívánja értékesíteni a Budapest Airport Rt-t. A légiközlekedésről szóló törvény ugyanis csak 2005. július 1-jén lép hatályba, a privatizációs pályázati felhívás azonban már a törvény parlamenti elfogadása előtt megjelent.
A pályázati kiírás úgy jelent meg, hogy a pályázók számára nem világos, milyen mértékben kívánja az állam a részesedését értékesíteni. Erre eddig az ÁPV Rt. történetében nem volt példa. A kormány törvényben rögzítve ad lehetőséget mutyizásra, háttérben megkötött alkukra, hiszen a nagy jövedelmezőségű földi kiszolgáló üzletág kiszervezését és önálló eladását is lehetővé teszi – hangsúlyozta Márton Attila.
A Gyurcsány-kormány tisztázatlan viszonyok közepette kívánja privatizálni a BA Rt.-t, hiszen nincs egyetlen jogszabály sem, amely alapján egzakt módon meg lehet határozni, hogy mi vagy milyen terület Budapest-Ferihegy nemzetközi repülőtér. A tulajdoni viszonyok rendezését a most elfogadott légiközlekedésről szóló törvény sem rendezi egyértelműen.
Bár törvény kötelezi rá, a KVI nem tette lehetővé, hogy a Fidesz a jelenleg érvényes üzemeltetési szerződést megismerhesse. Homály fedi tehát, hogy a leendő új tulajdonos milyen üzemeltetési szerződéssel, milyen jogokkal és kötelezettségekkel vásárolja majd meg a BA Rt.-t.
Átláthatatlan a privatizációs pályázat feltételrendszere is. A privatizációs pályázati felhívás ellent mond a hatályos törvényeknek, mivel 100 százalékban nem lehet privatizálni a Budapest Airport Rt.-t, ennek ellenére a felhívás mégis említést tesz a teljes körű értékesítésről. A kormány és a KVI nem ad tájékoztatást arról, hogy milyen szerződéssel kívánja privatizálni a Budapest Airport Rt.-t, tehát nem tudni, hogy a magyar állam mit ad el, és a vevő mit vásárol meg.
A Financial Times mértékadó üzleti hetilap nemrégiben az évszázad üzletének nevezte a Budapest Airport Rt. eladását. A fent ismertetett tények alapján azonban a privatizáció nem az évszázad üzlete lesz a magyar állam számára, hanem az évszázad nagy elherdálása, az évszázad mutyizása. A BA Rt. privatizálása milliárdokban mérhető veszteség okoz a magyar emberek, a magyar adófizetők számára, míg egyesek busás haszonra tehetnek szert. Ezért a Fidesz felszólítja a kormányt, hogy haladéktalanul állítsa le a gyanús privatizációs folyamatot – szögezte le a Fidesz országgyűlési képviselője.
Forrás: fideszfrakcio.hu
Sasvári Sándor megrázó vallomása: így tették tönkre a családját