Fidesz: Az évszázad mutyijára készül a Gyurcsány-kormány

A Fidesz felszólítja a kormányt, hogy haladéktalanul állítsa le a gyanús privatizációs folyamatot a Budapest Airport Rt. ügyében, mivel a Gyurcsány-kormány tisztázatlan viszonyok mellett kívánja értékesíteni a dinamikusan fejlődő, a magyar állam, így a magyar emberek számára hasznot termelő céget.

MNO
2005. 06. 23. 12:28
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz határozottan tiltakozik a Budapest Airport Rt. privatizáció ellen, hiszen a Gyurcsány-kormány egy jól működő, dinamikusan fejlődő, a magyar állam, így a magyar emberek számára hasznot termelő céget akar elkótyavetyélni. 2004-ben a BA Rt. 30 milliárd forintos forgalom mellett 10 milliárd forintos eredményt ért el – mondta Márton Attila csütörtöki sajtótájékoztatóján. A Fidesz felszólítja a kormányt, hogy haladéktalanul állítsa le a gyanús privatizációs folyamatot – olvasható a Fidesz honlapján.

Hozzátette: növeli a Fidesz ellenérzését, hogy a Gyurcsány-kormány kapkodva, botrányokat sejtető körülmények között, tisztázatlan viszonyok mellett kívánja értékesíteni a Budapest Airport Rt-t. A légiközlekedésről szóló törvény ugyanis csak 2005. július 1-jén lép hatályba, a privatizációs pályázati felhívás azonban már a törvény parlamenti elfogadása előtt megjelent.

A pályázati kiírás úgy jelent meg, hogy a pályázók számára nem világos, milyen mértékben kívánja az állam a részesedését értékesíteni. Erre eddig az ÁPV Rt. történetében nem volt példa. A kormány törvényben rögzítve ad lehetőséget mutyizásra, háttérben megkötött alkukra, hiszen a nagy jövedelmezőségű földi kiszolgáló üzletág kiszervezését és önálló eladását is lehetővé teszi – hangsúlyozta Márton Attila.

A Gyurcsány-kormány tisztázatlan viszonyok közepette kívánja privatizálni a BA Rt.-t, hiszen nincs egyetlen jogszabály sem, amely alapján egzakt módon meg lehet határozni, hogy mi vagy milyen terület Budapest-Ferihegy nemzetközi repülőtér. A tulajdoni viszonyok rendezését a most elfogadott légiközlekedésről szóló törvény sem rendezi egyértelműen.

Bár törvény kötelezi rá, a KVI nem tette lehetővé, hogy a Fidesz a jelenleg érvényes üzemeltetési szerződést megismerhesse. Homály fedi tehát, hogy a leendő új tulajdonos milyen üzemeltetési szerződéssel, milyen jogokkal és kötelezettségekkel vásárolja majd meg a BA Rt.-t.

Átláthatatlan a privatizációs pályázat feltételrendszere is. A privatizációs pályázati felhívás ellent mond a hatályos törvényeknek, mivel 100 százalékban nem lehet privatizálni a Budapest Airport Rt.-t, ennek ellenére a felhívás mégis említést tesz a teljes körű értékesítésről. A kormány és a KVI nem ad tájékoztatást arról, hogy milyen szerződéssel kívánja privatizálni a Budapest Airport Rt.-t, tehát nem tudni, hogy a magyar állam mit ad el, és a vevő mit vásárol meg.

A Financial Times mértékadó üzleti hetilap nemrégiben az évszázad üzletének nevezte a Budapest Airport Rt. eladását. A fent ismertetett tények alapján azonban a privatizáció nem az évszázad üzlete lesz a magyar állam számára, hanem az évszázad nagy elherdálása, az évszázad mutyizása. A BA Rt. privatizálása milliárdokban mérhető veszteség okoz a magyar emberek, a magyar adófizetők számára, míg egyesek busás haszonra tehetnek szert. Ezért a Fidesz felszólítja a kormányt, hogy haladéktalanul állítsa le a gyanús privatizációs folyamatot – szögezte le a Fidesz országgyűlési képviselője.

Forrás: fideszfrakcio.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.