A BA Rt. privatizációja keretében a két nyilvános pályázati fordulót megelőző prekvalifikációs szakaszban, az ÁPV Rt.-hez a mai napon 11 érdeklődő nyújtott be részvételi szándékot kifejező szándéknyilatkozatot. A szándéknyilatkozatok vizsgálata és értékelése folyamatban van, az ÁPV Rt. július 12-ig értesíti a jelentkezőket és a közvéleményt a prekvalifikációs szakasz eredményéről – tudta meg a Napi Online.
A mai napon megerősítette vételi szándékát a Budapest Airportra a frankfurti repülőteret is üzemeltető Fraport AG a Deutsche Bankkal alapított konzorcium vezető társaságaként – derült ki a társaság mai sajtótájékoztatóján. A Fraport elnökhelyettese azonban a vevőjelöltek közötti erős versenyre hivatkozva nem ismertette fejlesztési elképzeléseiket.
A Világgazdaság úgy értesült, hogy a Demján Sándor érdekkörébe tartozó Euroinvest Rt. is benyújtja ma, azaz a lejárati határidő napján szándéknyilatkozatát a Budapest Airport Rt. kétfordulós privatizációs pályázatán.Az Euroinvest kilenc külföldi szakmai befektetővel szemben veszi fel a küzdelmet a BA Rt. privatizációs pályázatán, melyet legkorábban novemberben zár le az ÁPV Rt. A végső árat egyelőre csak találgatni lehet, szakértők 100-200 milliárd forintos összeget valószínűsítenek.
A vagyonkezelő a nyár folyamán szűkíti a listát, eredményhirdetésre várhatóan az év végén kerül sor. Az Euroinvest és a Fraport mellett a szintén német Hochtief Airport, a világ legnagyobb repülőtér-üzemeltetőjének tartott brit BAA, a dán KL AS, valamint az ausztrál Macquaire indul a legnagyobb eséllyel – cikkezik a Világgazdaság.
Tény, az idei privatizációs tervek jórészt a Budapest Airport magánosításának sikerességétől függenek – nyilatkozta egy hete Mészáros Tamás , az ÁPV Rt. elnöke. A Ferihegyi repülőteret üzemeltető társaság 75 százalék mínusz egy szavazatnyi részét június elején írták ki.
A Fidesz ugyanakkor a napokban arra szólította fel a kormányt, haladéktalanul állítsa le a gyanús privatizációs folyamatot a Budapest Airport Rt. ügyében. Az ellenzéki párt úgy véli, a vállalat privatizálása milliárdokban mérhető veszteség okoz a magyar adófizetők számára, míg egyesek busás haszonra tehetnek szert.
A Gyurcsány-kormány tisztázatlan viszonyok mellett kívánja értékesíteni a Budapest Airport Rt-t. A légiközlekedésről szóló törvény ugyanis csak 2005. július 1-jén lép hatályba, a privatizációs pályázati felhívás azonban már a törvény parlamenti elfogadása előtt megjelent. A pályázati kiírás úgy jelent meg, hogy a pályázók számára nem világos, milyen mértékben kívánja az állam a részesedését értékesíteni. A tulajdoni viszonyok rendezését a most elfogadott légiközlekedésről szóló törvény sem rendezi egyértelműen. Bár törvény kötelezi rá, a KVI nem tette lehetővé, hogy a Fidesz a jelenleg érvényes üzemeltetési szerződést megismerhesse.
A privatizációs pályázati felhívás ellent mond a hatályos törvényeknek, mivel 100 százalékban nem lehet privatizálni a Budapest Airport Rt.-t, ennek ellenére a felhívás mégis említést tesz a teljes körű értékesítésről. A kormány és a KVI nem ad tájékoztatást arról, hogy milyen szerződéssel kívánja privatizálni a Budapest Airport Rt.-t, tehát nem tudni, hogy a magyar állam mit ad el, és a vevő mit vásárol meg.

Júniustól nincs kímélet! Vagyonelkobzás, kitiltás, börtön vár a drogdílerekre