PUBLIC MONEY FOR PROPAGANDA

The campaign to popularize Romany people is directed by a company attached to the Hungarian Socialist Party.

MN
2005. 06. 20. 12:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

In Hungary there are about six hundred gipsy hovel settlements and the living conditions in them remind one of those of the third world. The government announced a competition in February to help a programme of social integration of the Romany people. Forty towns and villages took part in the competition to liquidate hovels and nine winners can divide HUF 680 million in the project. József Varga, chairman of the Foundation for Gipsies in Hungary claims this sum is not enough even for a surface treatment of the problem. The Romany integration media campaign has been going on for months, the more than HUF 500 million worth programme is directed by Aegis Media, a company which coordinated the media appearances of the Hungarian Socialist Party in the 2002 election, too. The goal of the campaign is to win the sympathy of the ’neutral’ part of Hungarian society for the Romany population.

Translated by Péter Szentmihályi Szabó

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.