Nem lesz demonstráció – mondta a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) hétvégi közgyűlését követően Rojkó Júlia szóvivő. A közgyűlésen Szanyi Tibor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára átadta a kormány javaslatcsomagját, és reményét fejezte ki, hogy június 30-ig aláírják a közúti közlekedési szolgáltatók versenyképességének javítását célzó megállapodást. A megállapodás tervezetét a küldöttek szerdáig véleményezik. Az MKFE a másik három közúti fuvarozói érdekképviselettel is megkezdi az egyeztetést. Ezek alapján az elnökség június 27-i ülésén alakítja ki álláspontját. A küldöttközgyűlés határozott arról is, hogy a kormánnyal megkötendő megállapodást folyamatosan ellenőrizni fogják, és ha a beígért év végij határidőig nem születnek meg a szükséges intézkedések, akkor az érdekérvényesítés egyéb eszközeiről döntenek.
Szanyi Tibor a közgyűlésen ismét megerősítette, hogy a gázolaj jövedékiadó-tartalmának literenkénti 85 forintos értékének csökkentésére nincs lehetőség, mivel az EU ezt a 2003. január 1-jén az adott tagállamban érvényes szintben minimalizálta. Ez Magyarországon akkor is 85 forint volt. Viszont rövidesen eleget tesznek a fuvarozók azon igényének, hogy szabálysértés esetén a külföldi járműveket a belföldiekkel azonosan bírálják el. A fuvarozók bírságolását szabályozó GKM-rendeletet várhatóan júniusban hirdetik ki, e szerint a szabálytalanságon ért külföldi járművet a bírság kifizetéséig vissza lehet tartani.
A fuvarozók igénye a napi matrica bevezetésére valamennyi haszongépjármű számára csak a kormány 34 pontos megállapodástervezete szakértői bizottságokban megvitatandó csoportjában szerepel. Ez annak tudható be, hogy az unióban folyamatban van a matricás rendszer működését szabályozó eurovignette irányelv módosítása. Ez pedig a 3,5 tonna feletti kategóriákban a napi matrica bevezetésére kötelezné a tagállamokat.
A fuvarozók szerint a tárca az időhúzásra törekszik. Az egyesületi tagok egyértelművé tették, hogy többségük már a csőd szélére került, a rájuk hárított adó- és járulékterhek, és a vállalkozókat sújtó túlzott szabályozás miatt. Ha a tárca záros határidőn belül nem hoz döntést a terhek csökkentéséről, úgy akár spontán tüntetésekre is készek, amelyek során félpályás útlezárásokra lehet számítani.
Forrás: Világgazdaság, Magyar Nemzet
Brüsszel háborús tervei megbuktak: magyar diplomáciai siker a csúcson – napi összefoglaló














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!