Sikerült megnyugtatni a fuvarozókat?

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) szóvivője szerint nem lesz demonstráció, a közlekedési tárca ugyanis átadott a fuvarozóknak egy javaslatcsomagot, amely javítaná versenyképességüket. A megállapodás tervezetét a küldöttek szerdáig véleményezik. A fuvarozók szerint a minisztérium az időhúzásra törekszik.

MNO
2005. 06. 20. 6:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem lesz demonstráció – mondta a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) hétvégi közgyűlését követően Rojkó Júlia szóvivő. A közgyűlésen Szanyi Tibor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára átadta a kormány javaslatcsomagját, és reményét fejezte ki, hogy június 30-ig aláírják a közúti közlekedési szolgáltatók versenyképességének javítását célzó megállapodást. A megállapodás tervezetét a küldöttek szerdáig véleményezik. Az MKFE a másik három közúti fuvarozói érdekképviselettel is megkezdi az egyeztetést. Ezek alapján az elnökség június 27-i ülésén alakítja ki álláspontját. A küldöttközgyűlés határozott arról is, hogy a kormánnyal megkötendő megállapodást folyamatosan ellenőrizni fogják, és ha a beígért év végij határidőig nem születnek meg a szükséges intézkedések, akkor az érdekérvényesítés egyéb eszközeiről döntenek.

Szanyi Tibor a közgyűlésen ismét megerősítette, hogy a gázolaj jövedékiadó-tartalmának literenkénti 85 forintos értékének csökkentésére nincs lehetőség, mivel az EU ezt a 2003. január 1-jén az adott tagállamban érvényes szintben minimalizálta. Ez Magyarországon akkor is 85 forint volt. Viszont rövidesen eleget tesznek a fuvarozók azon igényének, hogy szabálysértés esetén a külföldi járműveket a belföldiekkel azonosan bírálják el. A fuvarozók bírságolását szabályozó GKM-rendeletet várhatóan júniusban hirdetik ki, e szerint a szabálytalanságon ért külföldi járművet a bírság kifizetéséig vissza lehet tartani.

A fuvarozók igénye a napi matrica bevezetésére valamennyi haszongépjármű számára csak a kormány 34 pontos megállapodástervezete szakértői bizottságokban megvitatandó csoportjában szerepel. Ez annak tudható be, hogy az unióban folyamatban van a matricás rendszer működését szabályozó eurovignette irányelv módosítása. Ez pedig a 3,5 tonna feletti kategóriákban a napi matrica bevezetésére kötelezné a tagállamokat.

A fuvarozók szerint a tárca az időhúzásra törekszik. Az egyesületi tagok egyértelművé tették, hogy többségük már a csőd szélére került, a rájuk hárított adó- és járulékterhek, és a vállalkozókat sújtó túlzott szabályozás miatt. Ha a tárca záros határidőn belül nem hoz döntést a terhek csökkentéséről, úgy akár spontán tüntetésekre is készek, amelyek során félpályás útlezárásokra lehet számítani.

Forrás: Világgazdaság, Magyar Nemzet

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.