Agresszív BKV-ellenőrök – panaszkodó turisták

A Budapestre látogató turisták panaszainak kilencven százaléka a BKV ellenőreivel van összefüggésben. A külföldiek nemcsak az ellenőrök nyelvismeretét hiányolják, de kifogásolják csoportos és agresszív fellépésüket is. Az ellenőrök szolgálatvezetője becslése szerint az ellenőrök majdnem fele beszél idegen nyelvet.

MNO
2005. 07. 08. 22:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Budapest turizmusa az utóbbi években rendkívül dinamikusan fejlődik. Talán az egyik leggyorsabban növekvő vendégkörrel rendelkező város. Az év első harmadában az ide látogató turisták száma tovább növekedett: mintegy 14 százalékkal több éjszakát töltöttek a fővárosban, mint az előző év hasonló időszakában – nyilakozta az Infó Rádiónak Fekete László, a budapesti turisztikai szolgáltató kht. ügyvezetője.

Ez az arány egyébként európai viszonylatban abszolút rekordot jelent. Fekete példaként említette Bécset, ahol az év hasonló időszakában mindössze két százalékos volt a város látogatottságának növekedése. A legnagyobb növekedés Budapesten egyébként a négy és öt csillagos szállodák körében tapasztalható – mondta Fekete.

– Elsősorban a BKV ellenőrök tevékenysége korbácsolja fel az külföldi látogatók kedélyét – mondta az ügyvezető az információs irodákon keresztül beérkező panaszokról. Hozzátette: ez a panaszok kilencven százalékát teszi ki. A turisták szerint a BKV-ellenőrök nem rendelkeznek nyelvismerettel, illetve csoportos, aggresszív felépésükkel nagyon rossz fényt vetnek a városra.

Fekete László szerint speciális helyzetben vannak a turisták a metró azon szakaszán, ahol az egyik vonalról a másikra lehet átszállni. – A BKV sajátos szabálya szerint, ellentétben szinte Európa összes nagyvárosával, külön jegyet kell vásárolni a másik metró vonalra. Az átszállási ponton csoportosan fellépő ellenőrök pedig agresszíven, nyelvtudás nélkül éppen ezen a szakaszon csapnak le a városunkba érkező külföldi állampolgárokra – tolmácsolta az Info Rádiónak az ügyvezető a turisták panaszát.

A maradék tíz százaléknyi panaszról Fekete elmondta: sem a graffiti, sem a kutyapiszok, sem a hajlétalanok nem jelennek meg hangsúlyosan a panaszokban. Fekete ezt azzal magyarázta, hogy pár napos külföldi tartózkodásunk idején kevésbbé koncentrálunk az ehhez hasonló zavaró körülményekre, mint akkor, amikor minden nap találkozunk velük a városban.

Bence Ferencné, az ellenőrök szolgálatvezetője szerint a konfliktusok zöme abból származik, hogy a külföldiek nem tájékozódnak kellőképpen az utazási feltételekről. A pótdíj kifizetését pedig nehezményezik. Hozzátette: becslése szerint az ellenőrök negyven-ötven százaléka beszél idegen nyelven.

Info Rádió

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.