Busz helyett fapados

Jelentősen csökkent a buszos turizmus a fapados légitársaságok egyre bővülő kínálata miatt. A Volánbusz londoni és párizsi forgalma negyven százalékkal apadt, emiatt ritkítják a járatokat. Forgalomnövekedést azok az úti célok jelenthetnek, ahová nincsenek fapados járatok. A körutazásokat szervező Kisalföld Volántourist forgalmában egyelőre nem tapasztalható visszaesés, legnépszerűbb programjuk idén a baltikumi út.

MNO
2005. 07. 06. 7:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A buszos turizmus jelentősen csökkent a fapadosok egyre bővülő és olcsóbb kínálata miatt, a forgalom visszaesése a távolabbi nagyvárosok – mint például London vagy Párizs – esetében elérte a negyven százalékot a Volánbusz Közlekedési Rt. nemzetközi Euroline járatainál – írja a Világgazdaság. A hanyatló forgalmú vonalak megszüntetéséről egyelőre nem érdemes beszélni, a járatok ritkítására és egyéb, a gazdaságosságot javító intézkedésekre (például átszállásos eljutási lehetőség) azonban számítani lehet.

Bár a cég április elsejétől több kedvezményt is bevezetett nemzetközi járataira, mégsem tudják felvenni az árversenyt a fapados légitársaságokkal. A Volánbusz tizenöt országba indít nemzetközi járatot, hét további országba pedig partnervállalatokon keresztül utaztat. A cég forgalmának mintegy 5-6 százalékát kitevő nemzetközi utasforgalom számára igazi növekedési lehetőséget azok az úti célok jelentenek, ahová egyelőre nincsenek fapados járatok. Ezek közül kiemelt jelentőségű a dalmát tengerpart.

Szerencsésebb helyzetben van a kulturális utazásokat szervező Kisalföld Volántourist, számára egyelőre nem jelentenek konkurenciát a diszkont-légitársaságok. A cég kulturális jellegű, 2–16 napos körutakat szervez 34 országba. A rövidebb, 500 kilométeres távolságban megnövekedett azok száma, akik egyénileg vállalkoznak az utazásra, de a nagyobb távolságú utaknál kitart az utazóközönség a buszjárataik mellett. A céggel külföldre látogatók száma évente 12-15 ezer főre tehető.

Az idei évvel kapcsolatban jók az eddigi tapasztalatok, és a folytatás is kedvezően alakulhat, augusztusban például nyolc program is dupla busszal indul. 2005 egyik nagy slágere egyébként a baltikumi út.




















































Jegyárak
(retúr, 2005. július 5.,
forint)
Volánbusz Wizz Air *
Barcelona 57000 41000
Brüsszel 38900 13600
Frankfurt 34900 11800
London 44900 23200
Párizs 39900 15500
Róma 37900 11300
* Repülõtéri illeték nélkül
** Az adott napon a Wizz Air nem indít járatot
Forrás: VG-gyűjtés


(Forrás: Világgazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.