Csökkent a lakosság bizalmi indexe

Mind a tavaly júniusihoz, mind az idén márciusban mérthez képest csökkent a lakosság bizalmi indexe – derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb jelentéséből. Legnagyobb mértékben az ország elkövetkező 12 havi gazdasági helyzetének megítélése romlott.

MNO
2005. 07. 26. 9:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A márciusi adatokhoz képest legnagyobb mértékben az ország elkövetkező 12 havi gazdasági helyzetének megítélése romlott, de a családok aktuális anyagi helyzetének és az ország öt év múlva várható gazdasági helyzetének megítélése is rosszabbodott.

A fogyasztói bizalmi index – mely összegzi a háztartások tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóságát, jelenlegi anyagi helyzetük megítélését az egy évvel korábbihoz viszonyítva, a jövő évi pénzügyi helyzetükre vonatkozó várakozásokat, az ország következő 12 hónapban és elkövetkező 5 évben várható gazdasági helyzetének megítélését – csökkent a legutóbb, márciusban mért értékhez, de a tavaly és 2003-ban azonos időpontban mért adatokhoz képest is. A fogyasztói várakozások idexe szintén csökkent mind a negyedévvel ezelőtti, mind a tavaly, illetve a 2003 júniusában mért értékekhez képest.

A vásárlási hajlandóság index a másik két indexszel szemben ismét emelkedett, és a valaha mért legmagasabb értéket érte el 1996 júniusa óta. A mutató emelkedése 2003 óta szinte töretlen – állapítja meg a GfK. Az index összetevői közül a háztartások előző évihez viszonyított jelenlegi anyagi helyzetének megítélése számottevően romlott, így a vásárlási hajlandóság növekedése egyedül a tartós fogyasztási cikkek iránti – az egyre kedvezőbb vásárlási feltételek miatt – növekvő vásárlási hajlandóságnak köszönhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.