Végleg elúszhat a 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbítása, legalábbis akkor, ha a IV. kerületi Szilágyi út bővítése a most lezárult pályázat tervei alapján valósul meg.
Márpedig erre a tenderértékelés után „jó esély” van. Ez esetben ez azt jelentheti, hogy a főváros vezetőinek több mint egy évtizedes ígéretéből nem lesz semmi – mondta Szálka Miklós, a főváros városüzemeltetési bizottságának fideszes alelnöke. Szerinte a Budapesti Közlekedési Szövetség megalakítása miatt is szükség lenne a 3-as metró meghosszabbítására a 14-es villamos nyomvonalán legalább a Rákospalota-Újpest vasútállomásig, ez a leglogikusabb megoldás. Csakhogy már legalább egy megállónyi hosszabbítás esetén is akadály lenne a kibővített Szilágyi út, amit gyakorlatilag el kellene bontani.
Szálka úgy véli, hogy a főváros vezetői végleg ejtették a metró meghosszabbítását. Véleménye szerint az sem lehet indok, hogy a 14-es villamos Káposztásmegyerig jár, a vágányokat és a kapcsolódó infrastruktúrát ugyanis annak idején úgy építették meg, hogy azon egyszer a metró közlekedik majd. A Szilágyi úti tenderkiírás ellentétes minden logikával, s teljesen szakszerűtlen – tette hozzá a városházi politikus.
Budapest vezetőinek továbbra is feltett szándéka, hogy meghosszabbítsák a 3-as metrót Káposztásmegyerig – reagált a felvetésekre Vajda Pál, a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes. A szocialista politikus szerint „pont azok látják helytelenül a helyzetet, akik ebből mindennek az ellenkezőjét vonják le”.
Kétségbeejtő, hogy 15 év alatt Budapest csak odáig jutott el, hogy Demszky Gábor újabb szerződéseket köt a meg nem valósult 4-es metróról, az 5-össel kampányol, de még a hármast sem fejezte be – olvasható Wintermantel Zsolt, a budapesti Fidesz-MKDSZ frakcióvezetőhelyettesének közleményében. A képviselő szerint a budapesti városvezetés ezúttal a káposztásmegyerieket csapta arcul.
Wintermantel közölte: megtévesztés, ahogyan Vajda Pál magas prioritású, kiemelt fejlesztésnek nevezte a metróépítést, ugyanis a 3-as meghosszabbítása esetében egy verébugrásnyi nyomvonal építés sem történt. A politikus emlékeztetett: az első káposztásmegyeri lakók 1985-ben, azaz 20 évvel ezelőtt már a metró ígéretével költöztek új otthonaikba. Wintermantel viccesnek nevezte, hogy Demszky Gábor főpolgármester még 2015 utánra is tervez és ígér.
(Forrás: Népszabadság, MNO)

Tényleg 50 fokos hőségre számíthatunk? – a szakértő válaszolt