Folytatódik a MÁV vonattender ügye

A Stadler botrányosnak tartja a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) keddi határozatát, amelyben másodszor is megsemmisítette a MÁV-vonattender eredményét. A svájci cég az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményében kártérítési per indítását is kilátásba helyezi, a MÁV hezitál, a Bombardier várja a kiíró lépését.

MNO
2005. 07. 07. 6:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Stadler kedd délután kapta meg magyar nyelven a döntőbizottság 36 oldalas új döntését. Tegnapi bejelentésük szerint készül a tartalom pontos fordítása, melyet jogászok vizsgálnak. A Stadler a Közbeszerzések Tanácsa Döntőbizottságának botrányos döntéséről nagy megdöbbenéssel és csalódottsággal szerzett tudomást – írják.

A KDB szerint a MÁV-nak nem volt joga a Bombardiert irreálisan alacsony ár miatt kizárni és e miatt megsemmisíteni a Stadler javára szóló döntést. A Stadler azonban rámutat arra, hogy a MÁV a Bombardier kizárását a Magyar Közbeszerzési Törvény 52§ (2) bek. d) pontjával indokolta. Ez a törvény kimondja, hogy az ajánlatkérő (ebben az esetben a MÁV) az ajánlatok felbontásakor, illetve ezt követően megállapíthatja, mely ajánlatok érvénytelenek. Kizáró ok a d) pont szerint: „nem felel meg az ajánlattételi felhívásban, illetve a dokumentációban meghatározott feltételeknek.” A MÁV pályázati kiírásának dokumentációja mind a karbantartás, mind a takarítás árképzésének meghatározására matematikai képlet alkalmazása révén történő (megfelelő műszaki tartalmú) világos árképzést követelt meg. A Bombardier által a karbantartásra és a takarításra ajánlott 0,01 euró / férőhely / év összeg egyértelműen sérti a pályázati dokumentációban foglaltakat. A kizárás oka ez volt és nem a Döntőbizottság döntésében említett irreálisan alacsony árak – ismerteti a Tőzsdefórum.

A Döntőbizottság ezen túlmenően úgy határozott, hogy a pályázat lezárása érdekében a MÁV köteles megengedni, hogy a Bombardier egyoldalúan átcsoportosíthassa a különböző ajánlati árait (karbantartás, takarítás, egyéb költségek), anélkül, hogy a Bombardier ajánlatának teljes összege megváltozna. Ezen feltételek mellett a pályázat továbbra is érvényes maradna.

A Stadler a Döntőbizottság ezen döntését felháborítónak találja. Ez szerintük a jog egyértelmű elferdítése. Botrányosnak tartják, hogy ez a döntés jogtalanul előnyben részesíti a Bombardiert annak ellenére, hogy a Bombardier világosan megsértette a pályázati kiírás feltételeit. Esélyegyenlőségről már szó sem lehet – teszik hozzá. A Bombardier most a Stadler különböző árainak ismeretében árképzését a tisztításért, karbantartásért és egyéb költségekért járó pontok vonatkozásában egyszerűen úgy határozhatja meg, hogy pontok tekintetében megelőzze a Stadlert, noha a Stadler ajánlata összességében kereken 10 milliárd forinttal (40 millió euró) kedvezőbb, mint a Bombardier ajánlata – véli a Stadler.

Peter Spuhler, a Stadler Bussnang AG vezérigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta: „Eddig azon a véleményen voltunk, hogy a pályázat jogilag rendben zajlott. A Döntőbizottság ezen döntése azonban komoly kétségeket ébreszt immáron a jogállamiság és a Döntőbizottság függetlensége vonatkozásában. A Stadler ki fogja meríteni valamennyi lehetséges magyar és európai jogorvoslati eszközt és különösen megvizsgálja a döntéshozó szervek elleni kártérítési per lehetőségét is. „

(www.tozsdeforum.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.