Jobbik: katasztrófaveszély a magyar légtérben

A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat az új légtérszerkezet 2005. május 12-ei bevezetése miatt nem tudja garantálni a biztonságos repülést. Azóta 23 olyan eset történt Magyarország légterében, mely egyértelmű bizonyítéka annak, hogy veszélyessé vált a légi közlekedés – áll a Jobbik sajtóközleményében.

MNO
2005. 07. 27. 12:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legkirívóbb példa erre, hogy Sárvár felett függőleges irányban 100 méterre megközelített egymást két repülő, hogy elkerüljenek egy harmadikat. Az előírás szerinti minimális távolság 300 méter lett volna, és csak egyik gépen működő forgalmi konfliktuskutató berendezésnek (TCAS) köszönhető, hogy nem lett katasztrófa – tartalmazza a közlemény.

Hozzáteszik: a légiforgalmi irányítók közel 30 százalékos létszámhiánnyal küzdenek. A megnövekedett forgalom ellenére sokszor a munkavégzéshez minimálisan szükséges létszám is hiányzik a napi szolgálatokból.

Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt és Kóka János közlekedési minisztert folyamatosan tájékoztatják a kialakult helyzetről, ennek ellenére a konfliktus feloldásáért semmit nem tesznek. Egy esetlegesen bekövetkező katasztrófáért elsődlegesen ők vonhatók felelősségre – írja a Jobbik a közleményben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.