A Sony BMG 10 millió dollárt fizet peren kívül az Egyesült Államokban, mert több rádióállomást megvesztegetett, hogy az általa megjelentetett lemezeket népszerűsítsék. A kiadó rádiós szerkesztőket hétvégi utakra fizetett be, több rádióállomásnak állta a költségeit és közvetítőket bérelt fel, akik átadták a pénzeket.
Az USA-ban egy 1960-as törvény tiltja, hogy a lemeztársaságok fizessenek a rádióállomásoknak.
Hazánkban hasonló botrány nem történt, de nem elképzelhetetlen, hogy a lemezkiadók, médiavállalatok, menedzserek némelyike él vagy élt már korábban ilyen módszerrel. Machán Frigyes, a Radio Café 98.6 vezető zenei szerkesztője szerint a kisebb, alternatív adókat nem éri meg lefizetni, de a nagy rádiókat szerinte Magyarországon is megkörnyékezik a kiadómogulok. Vovesz Tibor, a Juventus programigazgatója szerint a magyar médiapiacon ilyesmire még nem volt példa. A Danubius közvélemény-kutató cég segítségével szerez információkat hallgatói preferenciáiról – közölte Csík Gabriella zenei igazgató.
A magyar gyakorlat szerint a rádiók az Artisjuson keresztül fizetik a jogdíjakat az egyes szerzőknek. Rendszeres időközönként elküldik a kimutatást az egyesületnek arról, mikor, milyen hosszan, mely szerző melyik számát játszották, s ennek, illetve az adott időszakra vonatkozó bevételnek megfelelően az Artisjus állapítja meg, és utalja át a jogdíjakat. A rádiók így nem is tudják, kinek mekkora jogdíjat fizetnek, ez is segít elkerülni a visszaéléseket.
(Forrás: Napi Gazdaság)

Varga Judit nagy bejelentést tett: „Egy hosszú út első mérföldkövéhez érkeztem”