Az előterjesztett változások évente mintegy 12 milliárd euróval terhelnék az európai vállalatokat, ugyanakkor 350 ezer, a légszennyezés által okozott halált lehetne elkerülni – derül ki a bizottság becsléseiből. A tervek szerint nemcsak a gyárak, hanem az autók, hajók és farmok szennyezőanyag-kibocsátását is visszaszorítanák – írja a Financial Times.
A mai ülésen további hat, a környezetvédelmet érintő – többek között a tengeri környezetvédelemmel, a hulladékkezeléssel és a növényvédő szerekkel foglalkozó – kérdés is napirenden lesz. A repülők szennyezőanyag-kibocsátást taglaló jelentés tárgyalását azonban szeptemberre halasztották.
Az ellenzők szerint a tervek nincsenek összhangban a bizottság azon elhatározásával, hogy csökkentse a vállalatokat sújtó bürokratikus terheket. Egyrészről tehát a bizottság, másik részről Sztavrosz Dimasz környezetvédelemért felelős biztos szavahihetősége forog kockán a mai vitán. Dimasz a múlt héten ugyanis azt mondta, hogy a tervezett intézkedésekből eredő haszon négyszer annyi lenne, mint az abból származó költség.
A vegyipar különösen árgus szemekkel figyeli az európai döntéshozókat. Miközben ugyanis a bizottság a légszennyezésről vitázik, az Európai Parlament a vegyi anyagok regisztrációját szabályozó REACH-irányelven finomítgat. Guido Saccioni rapportőr a napokban hozta nyilvánosságra módosító indítványait. Főleg a kis- és középvállalkozások terheit csökkentené a képviselő azáltal, hogy a REACH életbelépése után 13 évvel a kis mennyiségben használt (évente 1–10 tonna) vegyi anyagok adatai ingyenesen hozzáférhetők lennének a felállítandó ügynökségnél – tudósít az EurActiv.
Saccioni egyébként három évet adna arra, hogy regisztrálják az ezer tonnánál nagyobb mennyiségben használt anyagokat. Az egész irányelv felülvizsgálatát pedig hat évvel az életbelépést követően tartaná szükségesnek. Az olasz képviselő javaslatairól várhatóan az ősz vége felé szavaznak a parlamentben.
ilággazdasaág

A Neoton-família legendás dalát élesztette újjá Lotfi Begi, Tolvai Reni és L.L. Junior