A zöldek nem támogatták az adókedvezmény ötletét
Az adókedvezmény ötletét egyébként a költségvetés felett őrködők mellett a zöldek sem támogatják, szerintük ugyanis a legnagyobb környezetszennyezőnek és infrastruktúra-pusztítónak számító ágazat már jelenleg is a burkolt vagy nyílt támogatásokból és kedvezményekből, a többi adófizető számlájára él – írta a Népszabadság a múlt héten. A Levegő Munkacsoport – eddig senki által nem cáfolt – számításai szerint évente 5000 milliárdra tehető az az összeg, amit a közúton szállítók kapnak az államtól közvetlenül, illetve a meg nem fizetett költségeken, be nem hajtott közterheken keresztül. Utóbbihoz értendő a feketefoglalkoztatás mellett a külföldi tankolás, ami az állam számára 20 milliárd forint adóbevétel-kiesést okoz. A legnagyobb tétel az utak rongálása: ezért 99 százalékban a nehéz-tehergépjárművek felelősek, ám a költségeknek – például autópálya-matricák formájában – csak a töredékét fizetik, jóval kevesebbet, mint a személyautó-tulajdonosok.
18 pontban azért megállapodtak
A gazdasági és közlekedési tárca aláírta a megállapodást a négy fuvarozó szervezettel – jelentették be ma délután. Konkrétumokról nincs szó, „csupán” 18 pontról, amelyek megvalósítása érdekében a felek egy hónapon belül munkabizottságokat hoznak létre, hogy majd az dolgozza ki a megvalósítás mikéntjét, a megteendő lépéseket. A megállapodás tető alá hozása érdekében a fuvarozók engedtek a legfontosabb követelésből, vagyis immár nem ragaszkodnak az üzemanyagok jövedéki adójának idei csökkentéséhez. Erre a kormány szerint semmiképp sem lett volna mód, ám arra ígéretet tett, hogy jövőre megvizsgálják majd a lehetőségeket.
rendszámtábla, versenyképesség, ügyintézés
Az említett 18 pont között egyébként olyan kívánságok szerepelnek, mint a sárga rendszám megszüntetése, a versenyképesség javítását szolgáló egyszerűsített ügyintézés bevezetése, vagy éppen a fuvarozók külföldi napidíjának emelése. A gazdasági tárca egyébként az egyik pontban már júniusban lépett: megszüntették a gépjárművezetők közúti forgalomban történő ellenőrzése terén a külföldiekre vonatkozó engedményeket, vagyis immár a belföldiekre és a külföldiekre is ugyanazok a szabályok érvényesek. A fuvarozók szeretnék elérni továbbá, hogy a teherautók túlzott terhelése esetén a felrakóhelyek is büntethetővé váljanak. A megállapodés része az is, hogy a kormány – egyelőre nem ismert módon – a jövőben támogatja majd a szakmai szervezetek továbbképzési tevékenységét.
Hétfőn még feltételekről beszéltek
Korábban a Fuvosz főtitkára, Peredi Péter pedig a szervezet honlapján is olvasható levélben kérte a kormányt képviselő Szanyi Tibortól, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkárától, hogy a megállapodás jövedéki adó csökkentésére vonatkozó részét a szervezetek elnökeinek múlt heti közös levelében leírt módon változtassák meg. A KKVSZ, az MKFE és a NiT Hungary tagságát és vezetőit pedig nyílt levélben kérte arra, hogy egységesen lépjenek fel a jövedéki adó kérdésében, és ne taktikázás, újratárgyalás, időhúzás legyen.
Még tegnap is arról volt szó, hogy a megállapodást az érdekképviseletek csak akkor készek aláírni, ha a kormány kötelezettséget vállal: adótörvény-módosítót terjeszt be, hogy január 1-jétől csökkenhessen az üzemanyag jövedéki adójának mértéke a javasolt szintre.
(Világgazdaság)

A szívműtét után végre hazamehetne Gyuszika, de ehhez még segítségre van szükség