A kavicsos homokot szállító jármű Kistelek irányába tartott, amikor szemből feltűnt – megkülönböztető jelzést használva – Gyurcsány Ferenc konvoja. A másnap kiadott rendőrségi tájékoztatás szerint a főúton közlekedő járművek a konvojt észlelve félrehúzódtak, azonban a tehergépkocsi rakományával az előtte fékező és lassító gépkocsik mögött nem tudott megállni, és jobbra, az út szélére kormányzott, ahol az árokba borult.
Júniusban megszületett az első szakértői vélemény, mely szerint a kormányőröket terheli a felelősség a balesetért. A szakértő úgy fogalmazott: a konvojt felvezető Mercedes veszélyes irányváltoztatást hajtott végre, így a teherautó sofőr kizárólag az árokba kormányzással tudott kitérni, elkerülve ezzel egy esetleges tragédiát. A kormányőrség új szakértői véleményt kért, ám ez is a sofőr felelősségét hozta ki végeredményként. Ezért a balesetet vizsgáló kisteleki rendőrség a kormányőrséghez tartozó sofőr felettesénél fegyelmi eljárás lefolytatását kezdeményezte. A teherautósofőr kárát – az immár jogerős határozat alapján – a kormányőrség biztosítója megtéríti.
Őrült végjáték: csodagól döntött a Real Madrid rekordot jelentő mérkőzésén
