Jövő április elsején vezeti be a BKV a kisföldalatti vonalán az elektronikus jegy- és bérletrendszert, amelyet 2006. november 30-ig kiterjesztenek majd a többi metróra, 2007. decemberében pedig a BKV összes tömegközeledési járatára.
Koós András, a BKV projektigazgatója közölte: a rendszer várhatóan 16-24 milliárd forintba kerül, és azt úgy építik ki, hogy később alkalmazható legyen a Budapesti Közlekedési Szövetség járatain, azaz a Volán-buszokon és vonatokon is.
Csippel ellátott műanyag kártyákra cserélik le a papírjegyeket és bérleteket. A kártyákat, amelyeket ötéves élettartamra terveznek, a telefonkártyához hasonlóan többször lehet feltölteni, és feltöltés nélkül mintegy 500 forintba kerül majd. Egy vonaljegy ára 50 forint körül alakul, a jegyet várhatóan 100-200 alkalommal lehet majd feltölteni. A csipkártyás jegy visszaváltható lesz azok számára, kik csak egyszer használják. A tömegközlekedési eszköz használata előtt egy leolvasó egység vonja majd le az adott összeget a jegyekről és bérletekről. A metró esetében a kapu csak ezt követően engedi be az utasokat.
A rendszer kiépítésére tendert írtak ki, amelyre négy cég jelentkezett: az EDS Magyarország Kft., a Sagem Magyarország Kft., a MÁV Informatikai Kft. és a T-Systems. A BKV közülük várhatóan novemberben hirdet győztest. A pályázaton nyertes cég 10 évig üzemelteti a rendszert, a BKV pedig ezalatt rendelkezésre állási díjat fizet, így törleszti a vállalkozónak a költségeket, majd ezt követően a rendszer a BKV tulajdonába kerül.
(Forrás: origo.hu)
Megdöbbentő adatok láttak napvilágot a migránsbűnözésről
