A járatok tehát ritkultak, a Városháza és a BKV azonban arra hivatkozik, hogy a budapesti tömegközlekedés szabályozására hivatott, bizonyos időszakokra vonatkozóan a járatok gyakoriságát és a napi üzemidőt meghatározó Paraméterkönyv nem sérült. Ez azonban az utasokat nem vigasztalja, ők ugyanis buszon, trolin vagy villamoson szeretnének utazni és nem paraméterkönyvön – áll a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület közleményében. Hozzáteszik:a Paraméterkönyv csak részben, mindössze néhány egy-egy órás időszakra vonatkozóan szabályozza a járatok közlekedését. Az utasok érdekei tehát vitathatatlanul sérültek, zsúfolt járatok ritkultak, az pedig, hogy ez nem ütközik bele a hibás szabályokba, nem csökkenti az ismételt ritkítás súlyosságát.
Ameddig a BKV alulfinanszírozott, addig nem áll érdekében, hogy a teljesítményeket az utazási igényekhez igazítsa. Amíg a jegybevételek nem fedezik a működési költségeket, a cég kizárólag a járatritkításában, a teljesítménycsökkentésben érdekelt. A további okok között egyre nyilvánvalóbban az a kellő körültekintés nélkül megkötött Kollektív Szerződés keresendő, melynek kapcsán a BKV vezérigazgatója korábban azt ígérte: az utasok nem fogják megérezni a járművezetőknek biztosított több pihenő hatását. Nem így lett – áll a közleményben.
Hozzáfűzik: Budapest vezetésének is alapvető célja a tömegközlekedés fejlesztése, amelyben civil szervezetünk teljes támogatását élvezik. A járatritkítások viszont ebbe sehogy sem illenek bele, ha a városvezetés ezt egyszer is eltűri és megengedi, újabb járatritkítási csomagok következnek majd.
Az Autómentes Nap jó apropót szolgáltat arra, hogy ismét felszólaljunk a személygépkocsival szemben vagy ahelyett kényszerűségből vagy akaratukból tömegközlekedést választók mellett. Ezért kérjük a városvezetést a korábbi állapotok visszaállítására és a láthatóan hiányos, a ritkításban érdekelt BKV által könnyen kijátszható Paraméterkönyv szigorúbbá tételére – így a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület.
(OS)
Orbán Viktor: A pride valódi veszély + videó
