Beismert járatritkítások a BKV vonalain

Ahogy azt a VEKE városvezetéshez írt levele nyomán a sajtóban a BKV is elismerte, szeptembertől számos troli- és autóbuszjáraton történtek ritkítások és megerősítették, hogy a tanév első heteiben jelzéseinknek megfelelően „személyzethiányok” miatt kevesebb jármű közlekedett több vonalon – írja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület sajtóközleményben.

MNO
2005. 09. 22. 6:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A járatok tehát ritkultak, a Városháza és a BKV azonban arra hivatkozik, hogy a budapesti tömegközlekedés szabályozására hivatott, bizonyos időszakokra vonatkozóan a járatok gyakoriságát és a napi üzemidőt meghatározó Paraméterkönyv nem sérült. Ez azonban az utasokat nem vigasztalja, ők ugyanis buszon, trolin vagy villamoson szeretnének utazni és nem paraméterkönyvön – áll a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület közleményében. Hozzáteszik:a Paraméterkönyv csak részben, mindössze néhány egy-egy órás időszakra vonatkozóan szabályozza a járatok közlekedését. Az utasok érdekei tehát vitathatatlanul sérültek, zsúfolt járatok ritkultak, az pedig, hogy ez nem ütközik bele a hibás szabályokba, nem csökkenti az ismételt ritkítás súlyosságát.

Ameddig a BKV alulfinanszírozott, addig nem áll érdekében, hogy a teljesítményeket az utazási igényekhez igazítsa. Amíg a jegybevételek nem fedezik a működési költségeket, a cég kizárólag a járatritkításában, a teljesítménycsökkentésben érdekelt. A további okok között egyre nyilvánvalóbban az a kellő körültekintés nélkül megkötött Kollektív Szerződés keresendő, melynek kapcsán a BKV vezérigazgatója korábban azt ígérte: az utasok nem fogják megérezni a járművezetőknek biztosított több pihenő hatását. Nem így lett – áll a közleményben.

Hozzáfűzik: Budapest vezetésének is alapvető célja a tömegközlekedés fejlesztése, amelyben civil szervezetünk teljes támogatását élvezik. A járatritkítások viszont ebbe sehogy sem illenek bele, ha a városvezetés ezt egyszer is eltűri és megengedi, újabb járatritkítási csomagok következnek majd.

Az Autómentes Nap jó apropót szolgáltat arra, hogy ismét felszólaljunk a személygépkocsival szemben vagy ahelyett kényszerűségből vagy akaratukból tömegközlekedést választók mellett. Ezért kérjük a városvezetést a korábbi állapotok visszaállítására és a láthatóan hiányos, a ritkításban érdekelt BKV által könnyen kijátszható Paraméterkönyv szigorúbbá tételére – így a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület.

(OS)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.