Hétfőn áll munkába a MÁV vezérigazgatójaként a Siemenstől érkező Heinczinger István, aki Mándoki Zoltánt váltja fel – tudta meg a Világgazdaság. A vezetőcsere a MÁV megreformálásának első lépéseként értékelhető. A vasúttársaság pénzügyi helyzetének rendezését az elmúlt év végén ígérte meg Kóka János miniszter, azóta viszont változatlan a MÁV finanszírozása. Az új vasúti törvény várhatóan november elsején életbe léphet.
Heinczinger István, a Siemens Rt. ügyvezető igazgatójával már hetek óta egyeztettek. Kiválasztását azért tartják szerencsésnek, mert a hírek szerint a vezérjelöltet politikai és szakmai körökben egyaránt elismerik, így eredményes munka esetén a választások kimenetelétől függetlenül posztján maradhatna.
Kóka János egyébként korábban Bobvos György, a szerbiai Beocsinban működő francia tulajdonú cementgyár elnökének kinevezésében gondolkodott, ám a szakember állítólag nem fogadta el a megbízást.
A november 1-jétől hatályba lépő új vasúti törvény szabályozza a piaci szereplők működési feltételeit, az áruszállításhoz kapcsolódó kapacitáselosztással pedig az új vasúti hivatal foglalkozik majd –mondta tegnap Horváth Zsolt, a Gazdasági és Kereskedelmi Minisztérium helyettes államtitkára.
Nyolc év alatt 7,6 milliárd eurót kell a MÁV Rt. fejlesztésére fordítani, miközben 47 ezer fős létszáma 20 százalékkal apad – jelentette ki Gaál Gyula elnök-vezérigazgató egy tegnapi konferencián. A cég üzemeltetési tevékenységét, azaz közel egészét 2013-ra privatizálni kell. Mint emlékeztetett, a vasúttársaság az elmúlt 12 év alatt 2,2 milliárd eurót költött fejlesztésekre, miközben létszáma 86 ezer főről 45 százalékkal, 47 ezer főre zsugorodott. Ahhoz azonban, hogy a térség versenyképes cégévé váljon, 2013-ig további 7,6 milliárdra és újabb 20 százaléknyi karcsúsodásra van szüksége. A cégnél tehát 20 év alatt összesen 10 milliárd eurónyi beruházást kell megvalósítani bő 60 százalékos leépítés mellett – mondta.
(Forrás: Világgazdaság, MNO)