Ha a kormány az eddigi 25 százalékról október 1-től 20 százalékra csökkentené az üzemanyagok általános forgalmi adóját, azzal bevezetné a negyedik áfakulcsot Magyarországon, ami az uniós szabályok szerint nem lehetséges – írja a hvg.hu az Ernst & Young tanácsadó cégre hivatkozva.
A hvg.hu szerint a direktíva ugyanakkor hagy kiskaput a magyar kormánynak. A tagállamok eltérhetnek a szabályozástól, ha ezzel adókikerülést akarnak megszüntetni. Az alacsonyabb adótartalmú ukrán benzinimport esetleg elsüthető adómegkerülésnek, de ez esetben is hónapokba telhet a hozzájárulások megszerzése.
Mivel az áfabevételek gazdagítják a közös költségvetést is, nem biztos, hogy az unió érdeke lenne a magyar áfacsökkentés – jegyzi meg a hvg.hu.
A kormány minden eszközzel igyekszik elérni, hogy az üzemanyagok ára csökkenjen a következő napokban – jelentette ki a kormányszóvivői tájékoztatón a pénzügyminiszter. Veres János elmondta: a benyújtott törvénytervezet szerint a 25 százalékos áfakulcs 20 százalékra csökken október elsejétől, de csak a benzin és a gázolaj esetében lép hatályba aznap, a többi terméknél csak január 1-jén.
A Pénzügyminisztérium kabinetfőnöke, Pichler Ferenc korábban elmondta: októbertől is három kulcs lesz – 20, 15 és 5 százalékosak –, csak lesznek termékek, ahol még a régi szabályokat alkalmazzák. Ez a szaktárca szerint tehát nem negyedik kulcs, holott a gyakorlatban az. A trükk ellen kifogással az Európai Bizottságnál lehet élni, ám amellett, hogy valószínűleg nem igazán lesz olyan érintett adózó, aki kifogásolná a csökkentést, ha akadna is: mire az ügy tárgyalása megkezdődik, már tényleg három kulcsot alkalmaz majd az ország.
Forrás: FigyelőNet, hvg.hu, nol.hu
Nagyon ritka, hogy egy hivatalban lévő miniszterelnök ilyen interjút ad
