A közleményből kiderül: a júliusi határozat szerint a három magyarországi mobiltelefon szolgáltatónak csökkentenie kellett a hálózatába érkező hívások végződtetési díját. A tanács a korábbi szabályozástól eltérően átlagdíjakat állapított meg, ez a megoldás ugyanis nagyobb rugalmasságot biztosít a szolgáltatók számára, mint a korábbi gyakorlat, amikor a csúcs és csúcsidőn kívüli díj külön-külön volt szabályozva. A rugalmasabb szabályozás nyomán a szolgáltatók saját döntésük alapján alakíthatják ki a csúcsidejű és azon kívüli időszakban érvényes végződtetési díjat, de ez nem járhat azzal, hogy egy szolgáltató összességében nagyobb bevételre tegyen szert, mint amennyit az átlagdíjjal szerezhetne – hangsúlyozza a hatóság.
Amennyiben a felügyeleti vizsgálat során beigazolódik, hogy egy szolgáltató eltér a határozatban foglalt átlagártól, akkor az NHH élni fog az Elektronikus hírközlési törvény szerinti szankcionálási jogával, amely szerint akár az adott szolgáltató éves árbevételének 0,5 százalékára rúgó bírságot is kivethet – teszi hozzá a szóvivő.
Üzent a Hezbollah
