Jövő év januárjától komoly változásokra kell számítani a regisztrációs adó terén. A Pénzügyminisztérium már korábban nyilvánosságra hozta: a 2006-tól esedékes alacsonyabb áfakulcs negatív költségvetési hatásainak kompenzálására a jövedéki adók mellett megemelik a regisztrációs adó tételeit is, és a két adónemnek összesen 66 milliárd forinttal kell ellensúlyoznia a kieső áfát. A Világgazdaság kalkulálása szerint a regisztrációs adó hozzávetőlegesen évi 5,5 milliárd forinttal emelkedhetne.
Az új adótábla alapján a Pénzügyminisztérium megpróbált a használt külföldi autókkal kereskedő cégek kedvében járni: az 5-ösnél rosszabb környezetvédelmi kategóriába tartozó autók adótételei jóval kisebb mértékben nőnek, mint az ennél jobb járművekéi. Egy korszerűnek számító, 1100 köbcentiméteres benzines gépkocsi regisztrációs adója 41,3 százalékkal nő, addig a hasonló paraméterű elavultabb társa után csak 11,6 százalékkal kell nagyobb adót fizetni januártól.
A nagyobb hengerűrtartalmú járművek is előnyben részesülnek, mivel a térfogat növekedésével együtt csökken az adónövekedés aránya. Az eddig kivételezett helyzetben lévő „egyéb„ kategóriájú, illetve a muzeális jellegű gépkocsik tulajdonosait viszont megrázhatja a hír: az ő adótételeik közel 40 százalékkal emelkednek a következő évtől. A motorkerékpárosok sem járnak jól: a legkisebb motorok esetén 50 százalékkal nő az adó, de a többi kategóriánál is 35 százalék feletti az emelkedés.
Ezekhez az értékekhez hozzá kell adni az immár 20 százalékos áfát. Az adó befizetéséről szóló igazolást csak az kaphatja meg, aki az áfát is rendezte.
(Forrás: Világgazdaság)
Úgy tűnik, a Mastercardnak nem jelent semmit kétmilliónál is több kártyahasználó
