Schwarzenegger tanácsadóival erősít az MSZP

Az EU-s kampányt vezénylő Clinton emberei után úgy tűnik, Schwarzenegger tanácsadói szállhatnak be a 2006-os választás csatározásaiba a baloldalon. Érdekesség, hogy az újabban kiválasztott cég a republikánus oldalról lép majd a szocialisták mellé.

MNO
2005. 09. 08. 6:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A parlamenti pártok a választási kampány idején igénybe veszik a külföldi szakértõk segítségét. A Népszabadság információi szerint az MDF egy német és egy amerikai céggel tárgyal, megállapodás még nem köttetett. Az SZDSZ-nél úgy vélik, hogy legalább egy évig itt kellene élnie egy tanácsadónak ahhoz, hogy igazán a hasznukra váljon. Õk valószínűleg külföldre mennek konzultálni, tapasztalatokat szerezni. A két nagy párt ennél közvetlenebb kapcsolatokra készül. A Fidesz állítólag francia és amerikai píárosokkal tárgyal, az MSZP pedig nemrégiben egy híres amerikai vállalkozással kötött megállapodást.

Mint emlékezetes, a Medgyessy-kormány a Greenberg Quinlan Rosner Research Inc., amerikai tanácsadó céget kérte fel a 2004-es EU-kampányban való közremûködésre. Az amerikaiak korábban Clinton és Al Gore mellett megbízást kaptak Tony Blair, Gerhard Schröder és Ehud Barak választási kampányaiban is. Az újabban kiválasztott cég viszont a republikánus oldalról lép majd a szocialisták mellé. A Dresner, Wickers és Társai céget 1993-ban alapították, s alig néhány év alatt az egyik legismertebb politikai pr-ral foglalkozó vállalkozássá vált. A Népszabadság szerint ezt érzékelteti például az a kérdés, amit nemrég az egyik amerikai magazin tett fel: mi a közös Borisz Jelcinben, az egykori orosz elnökben és Arnold Schwarzenegger jelenlegi kaliforniai kormányzóban? A válasz: a Dresner, Wickers. Valóban: Richard Dresner és Robert Wickers mindkettejüknek óriási szolgálatokat tett. Tény, hogy Jelcin 1996-os újraválasztása alapozta meg a vállalkozás tekintélyét. A Time magazin annak idején tízoldalas összeállítást közölt az amerikai stratégák, az orosz elnök lánya és Jelcin trojkájának „hollywoodi„ stílusú sikerérõl. Jelcin az érkezésük elõtt szinte reménytelen népszerűségi mutatókkal, már-már kiszorított politikai helyzetbõl és kritikus mentális állapotban várta a választásokat.

A cég honlapján most is olvasható, hogy folyamatosan vesznek fel munkatársakat. Igaz, van egy, az MSZP-kapcsolat szempontjából zavarba ejtõ kitétel: a republikánus politikai gondolkodás iránt érdeklõdõ fiatalokat keresnek a stábba. Idetartozik, hogy a Jelcin-kampány egyik vezérfonala annak idején az volt, hogy ha nem nyer az elnök, visszajönnek a kommunisták – írja a lap.

Nem idegen Dresnerék számára azonban a szociáldemokrata vonal sem, hiszen Adrian Nastase pártjának választási felkészülését is segítették 1996-ban és 2000-ben. Partnereik közé tartozott a görög Constantin Mitsotakis is – õ már a konzervatív oldalról. Az érintettek több nyilatkozatából arra következtethetünk, hogy szerintük a posztszocialista országokban nem a konzervatív, szocialista törésvonal az elsõdleges, hanem az, hogy ki miként reagál arra a sajátos állapotra, amely a rendszerváltozás után másfél évtizeddel a térségben élõ embereket jellemzi.

A Népszabadság szerint a két kampányguru egyelõre még csak az Egyesült Államokból, internet segítségével tájékozódik a magyar viszonyok felõl – kérdeznek, konzultálnak.

Forrás: Népszabadság nyomán Index

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.