Több kerület és település – így Nagykovácsi, Solymár, Óbuda, Zugló, Erzsébetváros, Józsefváros, a Várnegyed, valamint a II. és a XVI. kerület – képviselői szorgalmazzák, hogy állítsák vissza a Budapest feletti légifolyosók májusban megváltoztatott útvonalait. Az érintett települések képviselői ennek érdekében munkabizottságot hoztak létre, és folyamatos egyeztetést tartanak, a II. és a XIV. kerület egy-egy óvodájában pedig első lépésként mobil mérőműszerekkel vizsgálják a megnövekedett zajhatásokat. A lakók célja az, hogy a települések ne egymás rovására igyekezzenek megváltoztatni a Budapest feletti légifolyosók útvonalát – cikkezik a Népszabadság.
Zugló azt szeretné elérni, hogy a repülőgépek többsége Dél-Buda felől közelítse meg Ferihegyet, míg a XIV. kerületben úgy vélik, hogy a nemzetközi repülőteret Budapesttől távolabbra kellene telepíteni. Utóbbi javaslatot azonban a szaktárca kizártnak tartja. Pestszentlőrincen azzal értenek egyet, hogy a repülési szabályokat megsértő légitársaságokra kiszabott bírságokból fedezzék a leginkább érintett ingatlanok zajvédelmét. Ehhez hasonló javaslatot szorgalmazott a héten Illés Zoltán, az Országgyűlés környezetvédelmi bizottságának fideszes tagja is.
Az ügy kapcsán keresetet nyújtott be az Alkotmánybírósághoz egy civil szervezet, mely azt kéri a testülettől: kötelezze a Ferihegyi repteret üzemeltetőt a négyszázezer ember életét megkeserítő zaj- és légszennyezés korlátozására. A Budapest Airport Rt. úgy látja, a cég milliárdos fejlesztésekkel, kiemelten foglalkozik a zajterhelés okozta problémákkal.
(Népszabadság)
Ennyi volt, lemondott a Coldplay-koncerten lebukott techcég vezére
