Indul a harc az ügyfelekért

Megkezdődött a versenyfutás az ügyfelekért a kötelező biztosítások piacán, a Groupama biztosító a határidő előtt két héttel korábban lépett elő az idei kgfb-harc első szereplőjeként. A PSZÁF kiemelt figyelmmel kíséri a biztosítók tevékenységét és magasabb bírságot ígér a visszaeső szabálysértőknek.

MNO
2005. 10. 19. 10:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jóllehet október 30-ig kell nyilvánosságra hozniuk a biztosítóknak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) következő évre vonatkozó tarifáit, a Groupama biztosító a piac többi tagjánál két héttel korábban lépett az idei kgfb-harc első szereplőjeként nyilvánosságra. A társaság ugyan tarifatáblát még nem tett közzé (ezzel megvárja a szokásos október végi időpontot), de azt már bejelentette: új ügyfelei, akik nov 1-jéig weblapjukon regisztrálnak, baleset-biztosítást kapnak „ajándékba”. A Groupama emellett igyekszik kedvező tarifákkal megtartani a nála már szerződéssel rendelkezőket – cikkezik a Napi Gazdaság.

A biztosítók a változó ügyféligényekhez igazodva összetettebb – és ebből adódóan kevésbé átlátható – szerződési feltételek létrehozásában látják a üdvözítő megoldást. Több biztosítónál is úgy vélik, hogy az új versenyben meghatározó lesz, hogy ki melyik részpiacra pozicionálja magát. A kialakuló tarifák után az ügyfelek valószínűleg korcsoporttól, életkortól, lakhelytől függően más-más biztosítónál találják majd meg a legolcsóbb tarifákat. A törvényi szabályozás ellenére dúl az árháború a biztosítók között, eddig minden évben kisebb-nagyobb botrányok tarkították a kampány előtt kötelező árközzétételt. Ennek szeretné elejét venni a Groupama, amelynek a kgfb-küzdelem nyitányát jelentő sajtótájékoztatóján kijelentették, nem kívánnak komoly árversenybe bonyolódni.

A nagy piaci részesedéssel rendelkező biztosítók számára nem igazán éri meg beszállni az árversenybe, a kisebb részesedéssel rendelkező biztosítók esetében – amelyek a szervizlefedettség terén kevésbé hatékonyan tudnak versenyezni – inkább az alapszolgáltatás minőségi javítása, a gyorsabb adminisztráció és az ezzel kombinált alacsonyabb árak vezethetnek eredményre. A harmadik szereplőnek tekintett alkuszcégek pedig az elmúlt évekhez hasonlóan abban érdekeltek, hogy minél többen váltsanak biztosítót, mivel nekik a szerződéskötésből származik bevétel – írja a Napi.

A PSZÁF kiemelten figyeli a biztosító társaságokat a kötelező felelősségbiztosítások kampányának időszakában, s a tavalyinál magasabb felügyeleti bírságot ígér a visszaeső szabálysértők számára.

(Napi Gazdaság, Világgazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.