A Budapest-Nyugati pályaudvar és Cegléd közötti vasútvonal újabb szakaszán – november 26-ig korszerűsítik a pályát. Ezek a munkák hozzájárulnak ahhoz, hogy kiépüljenek – nemcsak ezen a fővonalon – az EU normáknak megfelelő, nagyobb sebességre alkalmas feltételek – közölték a társaság illetékesei. A Budapest–Cegléd–Szolnok vonalon az újjáépítési munkálatok befejezése után – várhatóan 2006 végén – rövidül a vonatok menetideje, kényelmesebb és környezetkímélőbb lesz a vasúti közlekedés. Bevezethető lesz majd a Budapest-Cegléd-Szolnok, illetve a Budapest-Újszász-Szolnok szakaszon is az ütemes, illetve zónázó menetrend. Így az utasok gyorsabban és kiszámíthatóbban utazhatnak vonaton – állítja a társaság.
A késésekre adott magyarázatok szerint „a fejlesztési munkálatok alatt a vonatok a kétvágányú pálya egy-egy szakaszán, csak az egyik sínpárt használhatják„. Így – átmeneti időre – a kapacitás szűkülése miatt a forgalmi technológia átalakul, a szerelvények vágányzári menetrend szerint közlekednek, ezért késésre is számítani kell amíg a munkálatok tartanak”. A folytatásban azt közölték: „Mindezeket csak nehezíti, ha egy-egy esetben kábelelvágások játszanak közre (...) a felemlített késések emiatt, illetve ennek hatásaként következtek be„.
Továbbá: „Október 14-én, 3 óra és 16 óra 50 perc között csak részben működött Abony és Cegléd között a vasúti biztosítóberendezés. A kétvágányú pálya egyik részén pedig – pályafelújítás miatt – nem közlekedhetnek a kocsik. Az ilyenkor amúgy is feszített vágányzári menetrend tehát nem volt tartható, a forgalmi technológia miatt napközben kisebb-nagyobb késések voltak. Cegléd-Szolnok között két szerelvény nem közlekedett, az utasok szállítását más vasúti kocsikkal oldottuk meg. A műszaki meghibásodás miatt 29 vonat közlekedett késve”.
A MÁV szerint október 16-án a pályaépítők (MÁV Szentesi Kft.) munkavégzés közben elvágták a vasúti jelző-rendszert irányító kábeleket. Emiatt reggel 9-től közel öt órán keresztül Abony és Cegléd között az egyik vágányon a biztosítóberendezés csak részben működött. Ezen a szakaszon a fénysorompók sem üzemeltek, így a vonatok a biztonság érdekében a pályán levő négy vasúti átjáró előtt csak 15 km/órás sebességgel közlekedhettek. Aznap este 18 óra 05 perckor ismét elvágtak egy kábelt Cegléd és Abony között, ezért a korábbi vasúti berendezési hiba újfent nehezítette a vonatközlekedést. „Ennek hatása még október 17-én is érzékelhető volt, így nem közlekedett egy reggeli elővárosi vonat Szolnok és a Keleti pályaudvar között, valamint jó néhány szerelvény sem a Budapest-Monor szakaszon. Az utasok más elővárosi, illetve távolsági vonatokkal utazhattak„. Késtek az IC járatok is, esetenként akár 50-80 percet. A hibát október 17-én hétfőn délután hárították el. Az elmúlt hetek dunántúli vonatkésései Herend–Szentgál között nagyban a korábbi időjárás okozta pályahiba miatt történtek. A végleges helyreállításig (október 14-ig) az utasokat három héten át vonatpótló autóbuszok szállították.
A társaság mindezeket „vis maior” körülményeknek nevezi, vagyis szerinte „nem a saját hibájából következtek be”. Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője hangsúlyozta: a szerelvények közlekedése és a vasúti átjárók forgalmában résztvevők nem voltak veszélyben, a biztonságosság valamennyi feltétele meg volt teremtve. A szóvivő szerint mindennek ára van: lassabb a vonatok haladása, „de a biztonság mindennél előbbre való„. Ilyenkor szigorú vasúti szabályokkal (utasításokkal) irányítják a vonatok közlekedését, és a menetrend nem tartható. – Ezekben az esetekben nem lehet előre értesíteni az utasokat. A MÁVINFORM a különféle reggeli rádióadásokban felhívja a körülményekre a figyelmet, az állomásokon a hangosbemondók, a vonatokon a jegyvizsgálók kötelessége az utasok tájékoztatása. Egy-egy késés előrejelzése esetén, nem mindig lehet pontosan tudni a várakozási időt, amit ezért módosítani kell, amennyiben a korábbi jelzésekhez képest többet késik a vonat – tájékoztatott a társaság.
A MÁV bízik abban, hogy a vasúti pálya korszerűsítése után megszűnnek a késések, a kocsik pedig kiszámítható menetrend szerint közlekedhetnek majd. November 26-ig azonban a Budapest-Cegléd-Szolnok-Nyíregyháza, illetve a Cegléd-Szeged vasútvonalon a vonatok módosított rendben közlekednek. A társaság azzal is érvelt, hogy az utóbbi hetekben 39 esetben történt gázolás (nagyrészt öngyilkosság miatt), illetve 42 esetben fordult elő szándékos rongálás (például kábellopás). Ilyenkor a helyszínelés és a vizsgálatok lefolytatása ugyancsak várakozásra kényszeríti az utasokat. Az utóbbi napok sorozatos műszaki zavaraiért, a vonatkésésekért és a járatkimaradásokból eredő kellemetlenségekért a vasúttársaság az utasok elnézését kéri .

Egészen elképesztő dolog derült ki Sztálinról, a hidegvérű diktátorról