Jövőre mintegy tíz százalékkal emelkedik az autópálya matricák ára. A négynapos díj 50 forinttal kerül majd többe, míg a fuvarozóknak szóló D4-es jegy ára négy, illetve öt és fél százalékkal nő. A legnagyobb mértékben, mintegy negyven százalékkal a nehézgépjárművek egynapos matricája drágul – tudatta kedden Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter. Szavaiból az derült ki, hogy lényegében „örülhetünk” is az emelés ilyen mértékének, hiszen ettől nagyobb mértékben bővül az autópálya-hálózat.
Manninger Jenő, az Orbán-kormány közlekedés-ügyekben is illetékes egykori politikai államtitkára, fideszes szakpolitikus, nem ért egyet Kóka érvelésével: – Az, hogy hosszabb lesz az autópálya, nem indokolja az emelést – mondta az MNO-nak. – A hosszabb pályát többen is használják majd, így a bevételek eleve nőnek. Arról nem is beszélve, hogy áfacsökkentést jelentett be a kormány, ehhez képest ezt nem érvényesíti az autópályák esetében – folytatta.
Az is érthetetlen, hogy ha úgy „dübörög” a gazdaság, és olyan „nagy a jólét”, ahogyan azt kormánypárti politikusok mondják, mi szükség áremelésre? – kérdezte Manninger.
Az ellenzéki politikus szerint különösen az éves matrica ára nagyon magas, s legalább a személygépkocsik esetében indokolt lett volna 33 ezer forint körülire csökkenteni a díjakat, nem pedig 37 ezerre felemelni.

Mindenki csinálja, pedig rég betiltották: ön tisztában van ezzel a törvénnyel?