Nem kér a szervizdíjból az éttermek döntő többsége

A vártnál jóval kevesebb azon éttermek száma, amelyek éltek a szervizdíj bevezetésének október 1-jétől adott lehetőségével – derül ki a Magyar Vendéglátók Ipartestülete által készített felmérésből. Az MVI gazdasági alelnöke szerint az előzetesen becsült 10-15 százalékos bevezetési arányt biztosan nem éri el a szakma.

MNO
2005. 10. 27. 5:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Négyszáz megkérdezett éttermből 85 esetében érkezett válasz, és ezek közül mindössze három étterem jelezte, hogy felszámol szervizdíjat, további négy vendéglátó helyen pedig mérlegelik a díj bevezetését. A válaszadók döntő többsége úgy látja, hogy hiányzik a vásárlóerő a csaknem tízszázalékos áremeléshez, ami a felszolgálási díj leépítésével járna, illetve nem tudnák kigazdálkodni a díjat abban az esetben, ha azt az árrés terhére vezetnék be – véli Thurzó Béláné, az MVI gazdasági alelnöke. Néhány válaszadó pedig adójogi bizonytalansággal indokolta a szervizdíj bevezetésével kapcsolatos halogató vagy éppen elutasító álláspontját.

Állításuk szerint ugyanis nem fogalmaz egyértelműen a jogszabály arról, hogy bérköltségként vagy egyéb személyi jellegű kifizetésként kell-e elszámolni a díjat. Ez a felszolgálók járandóságát illetően sem mindegy, mivel a rendelkezés szerint a közteherrel csökkentett összeget kell megkapniuk. Az MVI egyébként egy hónappal ezelőtt fordult a PM-hez a helyzet tisztázásáért, választ azonban még nem kaptak.

A gazdasági alelnök szerint az előzetesen becsült 10-15 százalékos bevezetési arányt biztosan nem éri el a szakma, borravalót is egyre kevesebb vendég ad, a fogyasztás 2-5, legfeljebb 10 százalékának megfelelő mértékben.

(Napi Gazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.