Nyolc vagy tíz százalékkal is drágulhatnak jövőre a BKV-tarifák – közölték fővárosi kormánypárti képviselők. AfFőpolgármesteri kabinet hétfőn tárgyal a BKV által benyújtott javaslatról. Az új viteldíjak január 1-jei bevezetéséhez az új önkormányzati rendelet megalkotására van szükség. A társaság az év végén várható 24 milliárd forint körüli vesztesége és mintegy 60 milliárd forintnyi hitelállománya miatt elkerülhetetlennek tartja az infláció feletti tarifaemelést. E szerint 180, vagy 185 forint lehet egy vonaljegy, 6800-6900 forint a dolgozói, és csaknem 2600 forint lehet a tanulói bérlet ára – adta hírül a Klubrádió.
Wintermantel Zsolt, a Fidesz frakcióvezető-helyette sajtóközleményében jelezte: idén két lépcsőben összesen 18 százalékkal emelte tarifáit a BKV. Az infláció ötszörösét meghaladó szintű tarifaemelés következtében 80 ezer fővel csökkent az utasok létszáma, elviselhetetlenül megnőtt viszont a gépkocsi forgalom, csökkent az árbevétel. (Mivel a várakozásoknál jóval kevesebb dolgozói bérletet vásároltak, a tervezettnél mintegy 2,5 milliárd forinttal kisebb a jegyárbevétele idén a BKV-nak – a szerk.) Emellett nőtt a társaság eladósodottsága és a BKV vezetői márciusra csődöt ígértek.
Mi hát a megoldás, na mi lehet? Csakis újabb, immár az infláció háromszorosát kitevő mintegy 10 százalékos jövő évi jegyáremelés? A BKV 2002 óta, mióta balliberális kormánya van szegény hazánknak, megoldásként kizárólag a mértéktelen drágítást tudja elképzelni. A jegyáremelés nem jelenti azt, hogy nem ráznak a trolibuszok, nem életveszélyesek a buszok, vagy hogy nem ritkulnak a járatok. Ott tartunk, hogy ma már a hatalmas dugók ellenére jobban megéri gépkocsival közlekedni – tette hozzá a fideszes politikus.
A kormány és a főváros is cserbenhagyta a budapestieket, mert az MSZP-SZDSZ-es ígéretek ellenére nem vállalják fel a BKV problémáit. Egyre messzebb kerülünk az uniós nagyvárosok gyakorlatától, ahol a tömegközlekedést egyharmadában az állam, egyharmadában a város és egyharmadában az utazók fizetik, nálunk pedig csaknem a teljes költséget az utasok állják. A Fidesz felszólítja Demszky Gábort, hogy a lezüllesztett, eladósított, és egyre drágább BKV helyzetére valódi megoldást keressen, és ne a budapestiek zsebébe nyúljon egyre mélyebben – áll a közleményben.

Kiadták a figyelmeztetést, heves zivatarok csapnak le csütörtökön