Az Európai Uniótól érkező figyelmeztetés – mely szerint a használt autókkal szemben a magyar szabályozás diszkriminatív – időben érkezett, így módosításokat tehetett a pénzügyi tárca, ám a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE) véleménye szerint ez felemásra sikerült. A szervezet kedvezőnek tartja, hogy a tervezet bevezeti az adó értékarányosítását, amely teljesíti a társadalmi igazságossági és az európai uniós elvárásokat, azonban azt nehezen fogadják el, hogy a jelenleg újként forgalmazott, úgynevezett euro 3-as gépkocsikat átsorolja egy 30 százalékkal magasabb adókategóriába. Az MGOE álláspontja szerint ezek a járművek a használtautó-behozatal közel 70 százalékát jelentik, és 0–5 éves korukkal jelentősen hozzájárulnak a 11,2 év átlagéletkorú hazai személygépjárműpark korszerűsítéséhez. A tervezet értelmében a kormány éppen ezeket a korszerű gépkocsikat kívánja magasabb összegű adóval sújtani, és ezt az áfacsökkenés, illetve az avultatás csak néhány százalékponttal mérsékelné.
Az MGOE úgy érvel, hogy az országban 750 ezer 15 évesnél öregebb autó van, ezek környezetszennyezése 10-15 szerese az euro 3-as autókénak, és a szervezet által szorgalmazott reálisabb adómértékek lehetővé tennék az öreg, biztonságtechnikailag nem megfelelő autók mielőbbi lecserélését. Az egyesület jóslatai szerint a törvénytervezet nem biztosítja a költségvetési bevételi tervek teljesülését, és munkahelyek további megszűnését, valamint az Európai Bíróság elmarasztaló ítéletét fogja eredményezni.
(Forrás: Világgazdaság)
Újra egy belső égésű motoros autó a rekorder a 0-400 km/h-ra történő gyorsulásban + videó
