A régióban hazánk a cégek legkevésbé vonzó célpontja

A visegrádi országok közül Magyarország a legkevésbé vonzó célpont a kiszervezést tervező cégek számára. A régióban hazánknál egyedül csak Románia ért el rosszabb helyezést az AT Kearney szolgáltatási helyszíneket rangsoroló idei listáján. Világviszonylatban változatlanul India és Kína a legnépszerűbb célpont.

MNO
2005. 11. 29. 7:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarország a 2004-es 11.-ről az idén a 19. helyre csúszott vissza az AT Kearney kiszervezési helyszíneket rangsoroló listáján. A romlás a bérköltségek emelkedésének a számlájára írható, amely Cseh- és Lengyelország helyezését is visszavetette. Előbbi a 4.-ről a 7.-re, utóbbi a 10.-ről a 18. helyre esett. A listára az idén felvett Bulgária, Szlovákia és Románia közül csak a legutóbbi bizonyult hazánknál kevésbé vonzó kiszervezési helyszínnek.

Bár a tavalyi évhez hasonlóan az idén is India vezeti a listát, a második helyen álló Kína némileg csökkentette hátrányát. A különbség India és Kína között nagyobb, mint az őket követő kilenc ország között összesen. Kína növekvő vonzereje javuló infrastruktúrájának és szakember-ellátottságának köszönhető.

A régiók versenyében Délkelet-Ázsia tekinthető 2005 legnagyobb nyertesének. Az AT Kearney az idén először vont be fejlett országokat is a vizsgálatba, amelyek egy-egy alacsonyabb költségű várossal szerepeltek. Közülük San Antonio révén az Egyesült Államok végzett a legelőkelőbb, 11. helyen, míg Nagy-Britannia (Belfast), Németország (Lipcse) és Franciaország (Marseille) csak a lista utolsó harmadában kapott helyet.

(Forrás: Világgazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.