A Budapest és néhány vidéki nagyváros – Debrecen, Nyíregyháza, Szeged, illetve Pécs – között közlekedő pénteki és vasárnapi intercity vonatokra napokkal az indulás előtt elfogynak a jegyek. Sokan a Pécsről Szombathely érintésével Bécsbe tartó hétvégi expresszekre sem férnek fel. A zsúfoltságot úgy lehetne megszüntetni, hogy a MÁV több kocsiból álló szerelvényeket indítana útnak. Erre azonban a vasútnak leghamarabb 2007 végén, a járműfejlesztési programban felújított első vagonok érkezése után lehet lehetősége.
A társaság személyszállítási üzletága már 2003-ban elkészítette járműfejlesztési koncepcióját az intercity kocsikat illetően. Akkor úgy számoltak: a vasút 210 jelenleg is szolgálatban lévő lengyel gyártmányú IC-vagonját négy-öt év alatt, kocsinként 150-170 millió forintból lehetne felújítani. Az összesen 30-35 milliárd forint értékű beruházás 2004-ben azonban nem kapott szabad utat.
A legfőbb kérdés, lesz-e pénz a kocsik felújítására. Ha igen, az állami vasút 2006 első felében megpályáztatja a munkát. A várakozások szerint a közbeszerzési eljárás kiírása után 16-18 hónappal gördülhetne ki a javítóműhelyből az első, teljesen átépített IC-kocsi. Ezt követően a MÁV évente 50-60 felújított kocsit állíthatna szolgálatba. Az utolsó vagon 2010-re készülne el.
(Népszabadság)
Jó hír: megszűnhetnek a dugók az M7-esen
