Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter Londonban úgy nyilatkozott, hogy az Állami Autópálya Kezelő Zrt. két-három milliárd euró értékben bocsát ki kötvényt. A Világgazdaság információi szerint a pontos érték legfeljebb 2,4 milliárd lesz, és a határidő február végével zárul.
A kötvénykibocsátás mértéke attól függ, hogy mely gyorsforgalmi útfejlesztések kerülnek az úgynevezett programutak közé. A programutak olyan, az ÁAK Zrt. finanszírozásában építendő és üzemeltetendő gyorsforgalmi útszakaszok, amelyek vagyonkezelője és közútkezelője is a vállalat lesz, míg a beruházói és üzemeltetési tevékenységet a Kincstári Vagyoni Igazgatósággal kötött szerződés alapján külső források bevonásával végezné. A kormány rendeletben határozná meg a programutak körét, melynek határideje a Világgazdaság információi szerint december 31-e. A lap úgy tudja, az 50 százalék alatti készültségi fokú beruházásokból lennének a programutak.
A kötvény értékének maximuma attól függ, hogy a tervek szerint 2007 végére elkészülő M6-os Szekszárd–Bóly közötti 47 kilométeres sztrádaszakasza, valamint az 55 kilométeres pécsi bekötés a korábbi döntésnek megfelelően koncesszióban, vagy azzal mégsem ily konstrukció szerint épül meg. Ha a koncesszió mellett döntenek, akkor várhatóan elegendő lenne a kétmilliárd eurós kötvénykibocsátás. Korábban szóba került az október-novemberi kötvénykibocsátás, ám az Eurostat nem engedélyezte a sztrádafejlesztések finanszírozásának költségvetésen kívülre vitelét.
A nem programutak, az állami finanszírozásban megépített és üzemeltetett gyorsforgalmi útszakaszok vagyonkezelői joga az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatósághoz kerül.
(Forrás: Világgazddaság)
Letartóztatás lett a vége a szenteste előtti támadásnak















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!