2,4 milliárd eurós kötvény fedezné a programutakat

Február végéig maximum 2,4 milliárd euró értékben bocsát ki kötvényt az Állami Autópálya Kezelő Zrt. – értesült a Világgazdaság. Ebből fedeznék a társaság finanszírozásában építendő és üzemeltetendő gyorsforgalmi útszakaszokat. A kötvénykibocsátás mértéke attól függ, hogy mely gyorsforgalmi útfejlesztések kerülnek a programutak közé.

MNO
2005. 12. 01. 8:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter Londonban úgy nyilatkozott, hogy az Állami Autópálya Kezelő Zrt. két-három milliárd euró értékben bocsát ki kötvényt. A Világgazdaság információi szerint a pontos érték legfeljebb 2,4 milliárd lesz, és a határidő február végével zárul.

A kötvénykibocsátás mértéke attól függ, hogy mely gyorsforgalmi útfejlesztések kerülnek az úgynevezett programutak közé. A programutak olyan, az ÁAK Zrt. finanszírozásában építendő és üzemeltetendő gyorsforgalmi útszakaszok, amelyek vagyonkezelője és közútkezelője is a vállalat lesz, míg a beruházói és üzemeltetési tevékenységet a Kincstári Vagyoni Igazgatósággal kötött szerződés alapján külső források bevonásával végezné. A kormány rendeletben határozná meg a programutak körét, melynek határideje a Világgazdaság információi szerint december 31-e. A lap úgy tudja, az 50 százalék alatti készültségi fokú beruházásokból lennének a programutak.

A kötvény értékének maximuma attól függ, hogy a tervek szerint 2007 végére elkészülő M6-os Szekszárd–Bóly közötti 47 kilométeres sztrádaszakasza, valamint az 55 kilométeres pécsi bekötés a korábbi döntésnek megfelelően koncesszióban, vagy azzal mégsem ily konstrukció szerint épül meg. Ha a koncesszió mellett döntenek, akkor várhatóan elegendő lenne a kétmilliárd eurós kötvénykibocsátás. Korábban szóba került az október-novemberi kötvénykibocsátás, ám az Eurostat nem engedélyezte a sztrádafejlesztések finanszírozásának költségvetésen kívülre vitelét.

A nem programutak, az állami finanszírozásban megépített és üzemeltetett gyorsforgalmi útszakaszok vagyonkezelői joga az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatósághoz kerül.

(Forrás: Világgazddaság)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.