400 milliárdnál is többet ígérnek a Budapest Airportért

Felbontották tegnap a Budapest Airport privatizációs pályázatára érkezett pénzügyi ajánlatokat. A tenderbontáskor kiderült, a legmagasabb ajánlat már a négyszázmilliárd forintot is meghaladja. Veres János tegnap arról beszélt, még az idén le szeretnék bonyolítani a BA Rt. privatizációját.

MNO-összeállítás
2005. 12. 01. 7:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tegnap került sor a Budapest Airport privatizációs pályázatára érkezett pénzügyi ajánlatok felbontására. Kiderült: a legmagasabb ajánlat már a négyszázmilliárd forintot is meghaladja. Az előző körben 390 milliárdot ajánlott a német Hochtief, míg most a BAA ígérte a legtöbbet, állítólag 400 milliárdnél is többet – értesült a Népszabadság. Az angol BAA, a német Fraport és a Hochtief a szakmai csomagot november 14-én küldte el az ÁPV Rt-hez, melyet a szervezetnél azóta megvizsgáltak, s tegnap sor került a pénzügyi ajánlatokkal való megismerkedésre is. Előreláthatóan december közepén az eredményre is fény derül, a szerződés aláírására pedig még az idén sor kerül.

Mind a tulajdonjog megszerzése, mind repülőtér fejlesztése tetemes kiadásokkal jár, melyet egy BAA méretű cég is nehezen vállal magára – hangsúlyozta tegnap Mike Clasper, a BAA vezérigazgatója Londonban. Ezt csak akkor teszi meg, ha a kormányok „komolyan veszik a külföldi tőke bevonását és megtartását, valamint a későbbi kormányok is tiszteletben tartják a befektetéseket” – tette hozzá.

Nem igaz az a hír, miszerint a jövõ évi költségvetés terhére már „elõre ittak a medve bõrére„, s elszámolták volna a Budapest Airport privatizóciójából befolyt többszáz milliárdosra taksált bevételt – jelentette ki Veres János a köztelevízió tegnap reggeli műsorában. (Egyes sajtóhírek ugyanakkor néhány nappal ezelőtt arról szóltak, miszerint a Pénzügyminisztériumban már a 2006-os eladás lehetőségét tartják valószínűbbnek.) A pénzügyminiszter hozzátette: ez azért nem igaz, mert a jövõ évi költségvetésben nem szerepelt ilyen tétel. „A terveinkben sem szerepelt ilyen tétel, hiszen ez a privatizációs tranzakció, mint ahogyan korábban mindig nyilatkoztunk róla, 2005-ös évben lezárható, és lezárandó privatizációs tranzakció”. Háromszázkilencven milliárd forint volt a legmagasabb ajánlattétel az elsõ körben, hogy a második körben mennyi, az a tenderbontáson kiderül.

Veres János a borítékok felbontását megelőzően azon reményének adott hangot, miszerint komoly súlyú, komoly piaci szereplõk komoly összeget fognak ígérni ajánlataikban a Budapest Airport privatizációs eljárásában. A pénzügyminiszter ezért teljesen bizonyos abban, hogy egy nagy értékû privatizációs tranzakciót tudnak lebonyolítani ebben az évben.

A Fidesz-frakció gazdasági kabinetje megdöbbenéssel vette tudomásul, hogy Veres János pénzügyminiszter csak december 7-e, a Budapest Airport Rt. privatizációjának lezárása után hajlandó eleget tenni alkotmányos kötelezettségének, a parlamenti költségvetési bizottság tájékoztatásának – írja a Fidesz-frakció
gazdasági kabinetje mai közleményében. Veres távolmaradása miatt ezért a költségvetési és pénzügyi bizottság ellenzéki képviselői a testület ülésén meg kívánják hallgatni Vági Mártont, az ÁPV Rt. vezérigazgatóját, Macher Ákost, a Budapest Airport Rt. elnökét, valamint Hárskuti Jánost, a BA Rt. vezérigazgatóját a Ferihegyi repülőtér privatizációja tárgyában.

A bizottság tagjai elsősorban azokra a kérdésekre várják a választ, hogy miért nem készült el mind a mai napig a Budapest Airport Rt. vagyonértékelése. Igaz-e az a lapértesülés, hogy a Malév kerozinüzletágát, amely kb. 100 millió forintot ér, 7,5 milliárd forintért akarja a BA Rt. megvásárolni? Ha igaz, akkor mivel tudta Gyurcsány Ferenc miniszterelnök Vági Mártont, Macher Ákost és Hárskuti Jánost meggyőzni, hogy különösen nagy értékre elkövetett hűtlen kezeléshez adják a nevüket? – kérdezi a Fidesz a közleményben.

(Forrás: Népszabadság, MNO, Tőzsdefórum, Világgazdaság)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.