A magyarok kételkednek a híradókban

Szkeptikusan nézik a televíziós hírműsorokat az emberek Európában – derül ki egy nemzetközi felméréséből. A legtöbben a tájékozódás és a szórakozás miatt ülnek le a tévékészülék elé. Magyarországon a tanulás igénye csak két százaléknál mutatható ki.

MNO
2005. 12. 16. 7:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az európaiak többsége elsősorban a tájékozódás miatt ül mindennap a tévékészülék elé, mégis rendkívül szkeptikusan szemlélik a hírműsorokat – derül ki a UPC nemzetközi televíziós felméréséből. A 14 országban végzett kutatás szerint minden ötödik néző hiszi azt, hogy többnyire az igazságot látja a képernyőn, ugyanakkor 52 százalékuk a tévéhíradókat tartja a leghitelesebb hírforrásnak. A megbízhatósági rangsorban a rádió, az újság és az internet erősen lemaradva követi a televíziót.

A felmérés szerint a magyarok a legkétkedőbbek közé tartoznak: 38 százalékuk úgy gondolja, amit a híradókban lát, az csak néha vagy soha sem igaz. A politikai műsorok minden nemzet tagjai közül a magyarokat befolyásolják a legkevésbé: a megkérdezettek kétharmada állítja, hogy leadott voksaira soha nem hatottak a tévéadások.

A felmérés leszögezi, hogy az európaiak több mint 80 százaléka naponta a képernyő elé ül, és több mint felük két óránál is hosszabb időt tölt a készülék előtt. A magyar megkérdezettek 55 százaléka az informálódás igényével nézi a televíziót, 43 százalékuk szórakozni vágyásból. A tájékozódás az 50 év felettiekre jellemző a leginkább, míg a fiatalok többsége a szórakozásra fókuszál. Magyarországon a tanulás igénye csak két százaléknál jelentkezett – Norvégiában ez a szám 27 százalék.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.