Akciókkal harcolnak a DVD-forgalmazók a kalózok ellen

Akciós filmekkel készülnek a karácsonyra a nagy DVD-forgalmazók. Szükség is van rá, hogy mérsékeljék áraikat, mert a feketepiac és a hipermarketek 600-900 forintos dömpingáron kapható filmjeikkel elszívják előlük a vásárlóerőt. A karácsonyi vásár egyik slágere – Itt is, ott is – a DVD lesz.

MNO
2005. 12. 02. 7:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idén is slágerajándék lesz karácsonykor a DVD és a DVD-lejátszó. A nagy hazai forgalmazók, a Warner Home Video és az InterCom Rt. is akciókkal próbálja felvenni a versenyt a hipermarketekben 600-900 forintos dömpingáron kínált termékekkel és a kalózkiadásokkal. Utóbbiak közül akár már az új DVD-filmek, köztük a Star Wars III. is megszerezhető 700–1000 forint közötti áron a feketepiacon – írja a Világgazdaság.

A Warner Home Video elsőként a hazai DVD-forgalmazók közül lakásnyeremény-akciót indít, jelezte a lap érdeklődésére Kiss Hanna, a társaság marketingmenedzsere. Mint mondta: a nagy forgalmazóknak is fel kell venni a versenyt az olcsó, sokszor rossz minőségű DVD-kel szemben.

A Warner emellett két új megjelenésű mozifilmet is 3990 forintért ad majd az ilyen típusú produkciók esetében általában kért 5-6000 forintos helyett. Hangsúlyozta: a karácsony előtti időszak különösen fontos a cég életében, ugyanis forgalmuk 20-30 százalékát ilyenkor könyvelhetik el. Jelezte azt is, hogy a tavalyi 3,5 milliárdos nettó árbevételük az idén várhatóan nem növekszik, miközben 2001 és 2003 között folyamatos és jelentős bővülést tapasztaltak.

Akciókkal próbálja felvenni a versenyt az olcsó és hamis termékekkel szemben az 1989-ben, Andrew G. Vajna elnökletével megalakult mozitársaság, az InterCom is. A film-, video- és DVD-forgalmazással is foglalkozó cég tavaly 8,86 milliárd forintos árbevételt ért el. A társaság DVD-páros néven árusít akciósan, két nagysikerű filmet összecsomagolva 4000 forint körüli áron. Igaz, számos filmjük ennél is olcsóbban, 1990 forintért kerül a polcokra. Az InterCom munkatársai szerint még mindig van fejlődési potenciál a DVD-piacban, miután újabb generációk kapnak rá a filmnézésre. Az InterCom esetében a sikerfilmek mellett a gyermekeknek szóló produkciók is jól fogynak.

A DVD-láz a hipermarketeknél is tovább tart. Danks Emese, a Tesco Global Áruházak Rt. szóvivője jelezte: nagy a kereslet a DVD-lejátszók iránt, és ezzel párhuzamosan a DVD-k is slágerterméknek számítanak majd karácsonykor, miután egyre alacsonyabbak az árak. Elmondta: legtöbb akciós DVD-jük 990 forintos áron elérhető, de akadnak ennél is olcsóbbak.
A GfK háztartás-elektronikai cikkek piacát feltérképező kutatása szerint az értékesített DVD-lejátszók száma az idén is jelentősen emelkedik. Adataikból kiderül, hogy február és szeptember között közel duplájára emelkedett az eladott lejátszók száma a tavalyi év hasonló időszakához képest. 2004-re a háztartások majdnem negyedének (22 százalék) volt DVD-lejátszója.
(vg.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.