Különböző árcsökkentési akciókkal próbálják legyűrni versenytársaikat a reklámsorompók hagyta egyre szűkebb területen a cigarettagyártók. A blokkhoz járó ajándékok mellett, amelyeket gyakran már a bolt előterében, azaz nem a vásárlás helyén, tehát szabálytalanul osztogatnak, legújabban a cigarettásdobozra ragasztott visszajáróval próbálják vásárlásra késztetni a dohányosokat – írja a hirado.hu.
Ez viszont a szakemberek szerint adóügyi problémákat vet fel, ha ugyanis a cigarettát nem az adójegyen feltűntetett áron adják, az a jövedéki törvényt sérti, ha viszont az akció nem árcsökkentés, akkor az átadott összeg akár jövedelemnek is minősülhet, és adózni kellene utána.
A fémpénz lehetne kis összegű kifizetés is, amikor a kifizető (itt a dohánygyár) is leróhatja az adót, ehhez viszont egy pontosan kitöltött, az adószámot és a lakcímet is szerepeltető írásos nyilatkozatot kellene kapnia arról, hogy vevője ezt az adóelszámolási módot akarja választani.
Hogy ezt az adminisztrációt elkerüljék, a gyárak sokszor reprezentációs juttatásként számolják el az érmékre költött pénzt, ezzel viszont az a gond, hogy a reprezentáció az szja-törvény szerint természetbeni juttatás, itt viszont, mivel a gyár készpénzt ad át, ez szóba se jöhet. Az aprópénzes megoldással az egészségvédőknek is gondjuk van, mivel szerintük a dobozra ragasztott érme leginkább a gyerekek és a fiatalok számára vonzó.
(Hirado.hu)
Flick kiakadt a Barcelona meccse után, pedig a bíróbotrány nekik kedvezett
