A GfK Hungária Piackutató Intézet adatainak tanúsága szerint a teljes ruházati piac mennyiségi értékesítése a decemberi hónapban mintegy 40 százalékkal ugrik meg az egész évre jellemző havi átlaghoz képest. Ez a növekedési arány eléri a 70 százalékot az ebben az időszakban forgalmazott értéket tekintve.
Az ilyenkor beköszöntő hidegebb időjárás miatt előtérbe kerülnek a melegebb holmik: így a kosárba nagyobb arányba tesznek a vásárlók pulóvereket, kabátokat, illetve úgynevezett bodykat. Ezek a ruhadarabok – különösen a kabátok – drágábbak és nagyobb beruházást igényelnek, mint a lengébb tavaszi-nyári viseletek. Részben ennek eredménye, hogy decemberben alsó- és felsőruházati cikkekre mintegy 80 százalékkal többet költünk, mint egy átlagos hónapban.
Hasonló trend figyelhető meg a cipők esetében, decemberben a havi átlagnál 30 százalékkal többet adunk ki lábbelikre.
Az év második felében növekszik a sportruházati áruk forgalma is, ami főleg a téli sportok – síelés, snowboard, korcsolyázás –, így a meleg, szél- és vízálló téli sportruházat szezonjának tudható be. A kiegészítők teljes piacból való értékrészesedése is közel megkétszereződik decemberben, hiszen míg egy átlagos hónaphoz képest ez az arány 3 százalékos, addig az év utolsó hónapjában eléri az 5 százalékot.

Kiadták a figyelmeztetést, heves zivatarok csapnak le csütörtökön