Karácsony előtt többet költünk ruhákra

A decemberi vásárlási láz a ruházati piacon is érezteti hatását. Főleg a meleg, illetve a sokszor nagyobb beruházást igénylő holmik – így kabátok, csizmák – kerülnek a bevásárlókosarakba. Az év végi költés mintegy 70 százalékkal magasabb egy átlagos hónaphoz képest – derül ki a GfK Hungária felméréséből.

Szilágyi Kata
2005. 12. 19. 11:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GfK Hungária Piackutató Intézet adatainak tanúsága szerint a teljes ruházati piac mennyiségi értékesítése a decemberi hónapban mintegy 40 százalékkal ugrik meg az egész évre jellemző havi átlaghoz képest. Ez a növekedési arány eléri a 70 százalékot az ebben az időszakban forgalmazott értéket tekintve.

Az ilyenkor beköszöntő hidegebb időjárás miatt előtérbe kerülnek a melegebb holmik: így a kosárba nagyobb arányba tesznek a vásárlók pulóvereket, kabátokat, illetve úgynevezett bodykat. Ezek a ruhadarabok – különösen a kabátok – drágábbak és nagyobb beruházást igényelnek, mint a lengébb tavaszi-nyári viseletek. Részben ennek eredménye, hogy decemberben alsó- és felsőruházati cikkekre mintegy 80 százalékkal többet költünk, mint egy átlagos hónapban.

Hasonló trend figyelhető meg a cipők esetében, decemberben a havi átlagnál 30 százalékkal többet adunk ki lábbelikre.

Az év második felében növekszik a sportruházati áruk forgalma is, ami főleg a téli sportok – síelés, snowboard, korcsolyázás –, így a meleg, szél- és vízálló téli sportruházat szezonjának tudható be. A kiegészítők teljes piacból való értékrészesedése is közel megkétszereződik decemberben, hiszen míg egy átlagos hónaphoz képest ez az arány 3 százalékos, addig az év utolsó hónapjában eléri az 5 százalékot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.