Kínából érkezik a karácsony az EU-ba

Az EU 25 tagországába importált játékok 80 százaléka, a karácsonyi díszek 87 százaléka és a lámpadekorációk 97 százaléka Kínából származik, derül ki abból a tanulmányból, amelyet az Eurostat a karácsonyi termékek forgalmáról készített.

MNO
2005. 12. 23. 14:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

1999 és 2004 között 4 milliárd euróról 4,8 milliárdra nőtt a játékimport az EU-ban, az export viszont 0,6 milliárdról alig 0,7 milliárdra. Az uniós térség legnagyobb játékbeszállítója Kína, amely 1999-ben a teljes játékimport 76 százalékát adta, 2004-ben már 81 százalékot. Az egyeduralmat jelzi, hogy a listán Kína után következő Svájc csak 4 százalékos részesedést ér el. Az unió játékimportjának legnagyobb hányada Nagy Britanniába (1,3 milliárd euró) és Németországba (0,9 milliárd euró) kerül.

Az EU-országok tavaly 600 millió euró értékben importáltak karácsonyi díszeket és műfenyőket, valamint további 220 millió euró értékben lámpadekorációkat. A legtöbbet Nagy-Britannia (169 millióért díszeket, 57 millióért lámpadekorációkat), továbbá Németország (84 és 34 millió) és Olaszország (80 és 28 millió). A termékek döntő többsége Kínából származik.

A fenyőszükségletet az EU-országok túlnyomórészt a belső piacról elégítik ki. Tavaly a legtöbb fenyőt Németország importálta (közel 26 millió euró értékben), illetve Nag- Britannia (9 millió euró) és Franciaország (8 millió euró). A legnagyobb fenyőszállító Dánia volt (44 millió euró), majd messze lemaradva Belgium következett, 5 millió eurós értékkel.

Magyarország az Eurostat jelentése szerint 2004-ben 4,1 millió euró értékben importált karácsonyfadíszeket 1,4 millió euróért pedig karácsonyfaégőket.

(eurohirek.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.