Mégis tilos a beszerzési ár alatti értékesítés – a legnagyobbaknak

Bár a kereskedelmi törvényből kimaradt, az Országgyűlés által kedden elfogadott egyik módosító indítvány eredményeként végül mégis bekerült a szabályozóba a beszerzési ár alatti értékesítés tilalma.

MNO
2005. 12. 01. 7:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A korlátozás a jelentős piaci erővel bíró cégekre vonatkozó szabályozás egyik alesete, vagyis csak azok a társaságok nem értékesíthetnek beszerzési ár alatt, melyek kereskedelmi tevékenységből származó előző évi konszolidált nettó árbevétele meghaladja a 100 milliárd forintot. A 100 milliárdos határt gyakorlatilag az összes hipermarketlánc meghaladja, de a szabályozó vonatkozik majd például a CBA-ra, a Reál-ra és a Coopra is.

A legnagyobb baj az a kereskedelmi törvénnyel, hogy túl sok kérdést hagy megválaszolatlanul – mondta a Napi Gazdaságnak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Egyelőre nem lehet például tudni, hogy a szezon végi kiárusítás, amikor a kereskedők gyakran a beszerzési ár alatt igyekeznek megszabadulni el nem adott készleteiktől, ezentúl szintén jogszabályba ütközik-e. Emellett a jelentős piaci erővel bíró cégek meghatározása is általánosra sikerült, ez alapján például a Magyar Telekom is ebbe a kategóriába tartozik, vagyis a csoporthoz tartozó T-Mobile sem adhatná kifutó modelljeit annál kevesebbért, mint amennyiért vette. Mivel a törvénynek ez a passzusa a beszállító és a kereskedő kapcsolatát szabályozza, így nem vonatkozik a külföldi beszállítóktól vásárolt termékekre. Vámos György szerint a – kihirdetése után 6 hónappal, vagyis valószínűleg jövő nyáron hatályba lépő – törvény miatt tovább nőhet az importtermékek aránya a kereskedelemben.
(Napi Gazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.