Az idei karácsonyi vásárok a szokásos akciók mellett az áfacsökkentés jegyében telnek el, egyes kereskedők jövő január helyett már most olcsóbban adják termékeiket. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az áfacsökkentési akciókat ügyes reklámfogásnak nevezte. Szerinte ezek kettős üzenetet hordoznak. Az egyik azt sugallja, hogy most tessék vásárolni, a másik, hogy januártól még lejjebb is mehetnek az árak. A Média Markt például még novemberben belevágott négyszázalékos akciójába, a lépés mintegy ezer terméket érint, a Tesco Global Rt.-nél pedig a friss termékek mellett több száz termék áfáját is csökkentették.
Bár még nem bontakozott ki az év végi árverseny a budaörsi arany háromszögben, a szaloncukor árában már meglepő eltérések tapasztalhatóak a hipermarketek között. A Mikulás-napi kellékek esetében a három áruházlánc tisztában van a versenytársak áraival; az összehasonlító termékek áraiban – kivéve a szaloncukornál – csak néhány forint az eltérés, a kereskedők ugyanakkor ügyeltek arra, hogy több olyan árucikket is szerepeltessenek a kínálatban, amely a konkurenciánál nem kapható.
Ma még a csoki mikulások viszik a prímet, a hét második részében, ezüstvasárnapra már a hagyományos karácsonyi kellékek, a szaloncukrok és a díszek foglalják el a bejáratoknál lévő akciós területeket. A Mikulás-szezonban az Auchan vonultatta fel a legszélesebb kínálatot, a márkákban a Tesco verhetetlen, míg a Cora az árakkal kápráztatott. Mindhárom hipermarket szűkében van azonban az előre elkészített Mikulás-csomagoknak, s amit kínálnak, az minőségben és árban is rendkívül eltérő. Az adventi csoki naptárból a Tibi márkájú az Auchanban 369 forintba, a Tescóban 299 forintba, a Corában pedig 175 forintba kerül. Az utóbbi áruház a szaloncukor esetében is nyeri az árversenyt: a 380 grammos Milka csomagot 1060-1199 forintért kínálja, míg ugyanez az Auchanban 1299 forint, a Tescónál pedig 1229 forint.
(Forrás: Népszava, Napi Gazdaság, Híradó)

Kitüntették a Jeszenszky házaspárt megmentő férfit