Öt forinttal csökken a parkolási díj Budapesten

A Fővárosi Közgyűlés módosította a parkolási rendeletet: január 1-től 120 helyett 115 forint lesz a várakozási díjalap, ami az eredeti előterjesztés szerint 100 forint lett volna. A grémium döntése értelmében a lakossági tiltakozások ellenére átalakul a kőbánya-kispesti metróállomás. A testület elutasította azt az előterjesztést, amely felhatalmazta volna a főpolgármestert arra, hogy bíróság előtt támadja meg a csepeli szigetcsúcs eladásáról szóló szerződést.

MNO
2005. 12. 20. 19:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fővárosi Közgyűlés 44 igen szavazattal amellett döntött, hogy csak az áfacsökkentés mértékében legyen olcsóbb a parkolás Budapesten. A testület ezzel leszavazta Demszky Gábor és a városvezetés korábbi javaslatát amely arra irányult, hogy januártól húsz forinttal csökkenjen, azaz száz forint legyen a parkolás alapdíja a fővárosban. A módosításnak megfelelően a minimális várakozási díj nem időtartamhoz – jelenleg 15 perc – kötődik majd, hanem értékhatárhoz, amely 30 forint lesz. A kerékbilincs alkalmazásáért fizetendő költség összege a 20 százalékos általános forgalmi adóval az eddigi 15 000 forintról 14 400 forintra csökken.

A védett övezetekben érvényes hozzájárulások díjait a 20 százalékos általános forgalmi adó mértékével határozták meg. Az elfogadott rendeletmódosítás szerint a jövőben a kerületi önkormányzatok és a fővárosi önkormányzat által kiadott hozzájárulások 2000 forintos költségtérítése 1920 forintra változik, de megmarad az a lehetőség, hogy ezt az összeget a kerületi önkormányzatok saját rendeletükben korlátlan mértékben csökkenthetik, vagy el is engedhetik.

A Fővárosi Önkormányzatok Parkolási Társulása (FÖPT) nem értett egyet Demszky Gábor szándékával. A városvezetés javaslata ellen emelt szót emellett több civil szervezet is. A Levegő Munkacsoport és a Lakóközösségi Szervezetek Szövetsége érthetetlennek tartotta a Főpolgármesteri Kabinet javaslatát. Szerintük a parkolási díjak csökkentésével kimutathatóan megnőtt volna az így is csak alig elviselhető autósforgalom.

Átalakul a kőbánya-kispesti metróállomás

A XIX. kerületi önkormányzat álláspontja érvényesül, a lakossági tiltakozások ellenére alakul át a kőbánya-kispesti metróállomás.

A kőbánya-kispesti, a MÁV és a BKV vonalait összekötő közlekedési csomópont rendezési tervét hosszas vita után fogadta el a közgyűlés. A szavazáson a szocialista és a szabad demokrata képviselők igennel, a MIÉP és a Fidesz–MKDSZ-frakció nemmel szavazott. A XIX. kerületi önkormányzat egyébként korábban komoly lakossági tiltakozást kiváltó javaslata szerint alakul a rendezési terv, tehát olyan nagymértékű beépítettséget lehetővé téve, hogy a föld felszínén mindössze 8 százaléknyi zöld terület maradhatna, miközben most 60 százalékos ez az arány.

Az óbudai gázgyári rekonstrukció tervét nagy többséggel fogadta el a fővárosi önkormányzat részben a Fidesz támogatásával. Az Építészeti Múzeum és ipari park, valamint sétáló- és kerékpárutak létesítését Aquincum további régészeti feltárását és 2500 tonna gázmassza eltávolítását is tartalmazó terv szerepelt már Budapest Európa Kulturális Fővárosa címre pályázó programjában.

Nem perel a csepeli szigetcsúcs eladása miatt a főváros

Elutasította a Fővárosi Közgyűlés azt az előterjesztést, amely felhatalmazást adott volna a főpolgármesternek arra, hogy bíróság előtt támadja meg a csepeli szigetcsúcs eladásáról szóló szerződést. Demszky Gábor közölte: megfontolja azt a lehetőséget, hogy főpolgármesterként a bírósághoz fordul. A főváros szabad demokrata vezetése azzal indokolta az előterjesztést, hogy a csepeli önkormányzat jogsértően járt el, amikor 11 milliárd forintért eladta a 80 hektáros ingatlant egy spanyol befektetőnek.

A Fidesz szintén megengedhetetlennek nevezte a szocialista vezetésű csepeli önkormányzat lépését. A párt szerint az eladott területen menne keresztül a leendő Duna-híd, és egy közpark is épülne ott. Tóth Mihály csepeli polgármester közölte: a spanyol cég ígéretet tett arra, hogy a híd és az út építéséhez szükséges területet ingyen adja át a fővárosnak. Hozzátette: ha a közgyűlés bíróság előtt támadja meg a szerződést, akkor veszélybe kerül a csepeli szennyvíztisztító megépítése.


(Forrás: stop.hu, Magyar Rádió)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.