A Fővárosi Közgyűlés 44 igen szavazattal amellett döntött, hogy csak az áfacsökkentés mértékében legyen olcsóbb a parkolás Budapesten. A testület ezzel leszavazta Demszky Gábor és a városvezetés korábbi javaslatát amely arra irányult, hogy januártól húsz forinttal csökkenjen, azaz száz forint legyen a parkolás alapdíja a fővárosban. A módosításnak megfelelően a minimális várakozási díj nem időtartamhoz – jelenleg 15 perc – kötődik majd, hanem értékhatárhoz, amely 30 forint lesz. A kerékbilincs alkalmazásáért fizetendő költség összege a 20 százalékos általános forgalmi adóval az eddigi 15 000 forintról 14 400 forintra csökken.
A védett övezetekben érvényes hozzájárulások díjait a 20 százalékos általános forgalmi adó mértékével határozták meg. Az elfogadott rendeletmódosítás szerint a jövőben a kerületi önkormányzatok és a fővárosi önkormányzat által kiadott hozzájárulások 2000 forintos költségtérítése 1920 forintra változik, de megmarad az a lehetőség, hogy ezt az összeget a kerületi önkormányzatok saját rendeletükben korlátlan mértékben csökkenthetik, vagy el is engedhetik.
A Fővárosi Önkormányzatok Parkolási Társulása (FÖPT) nem értett egyet Demszky Gábor szándékával. A városvezetés javaslata ellen emelt szót emellett több civil szervezet is. A Levegő Munkacsoport és a Lakóközösségi Szervezetek Szövetsége érthetetlennek tartotta a Főpolgármesteri Kabinet javaslatát. Szerintük a parkolási díjak csökkentésével kimutathatóan megnőtt volna az így is csak alig elviselhető autósforgalom.
Átalakul a kőbánya-kispesti metróállomás
A XIX. kerületi önkormányzat álláspontja érvényesül, a lakossági tiltakozások ellenére alakul át a kőbánya-kispesti metróállomás.
A kőbánya-kispesti, a MÁV és a BKV vonalait összekötő közlekedési csomópont rendezési tervét hosszas vita után fogadta el a közgyűlés. A szavazáson a szocialista és a szabad demokrata képviselők igennel, a MIÉP és a Fidesz–MKDSZ-frakció nemmel szavazott. A XIX. kerületi önkormányzat egyébként korábban komoly lakossági tiltakozást kiváltó javaslata szerint alakul a rendezési terv, tehát olyan nagymértékű beépítettséget lehetővé téve, hogy a föld felszínén mindössze 8 százaléknyi zöld terület maradhatna, miközben most 60 százalékos ez az arány.
Az óbudai gázgyári rekonstrukció tervét nagy többséggel fogadta el a fővárosi önkormányzat részben a Fidesz támogatásával. Az Építészeti Múzeum és ipari park, valamint sétáló- és kerékpárutak létesítését Aquincum további régészeti feltárását és 2500 tonna gázmassza eltávolítását is tartalmazó terv szerepelt már Budapest Európa Kulturális Fővárosa címre pályázó programjában.
Nem perel a csepeli szigetcsúcs eladása miatt a főváros
Elutasította a Fővárosi Közgyűlés azt az előterjesztést, amely felhatalmazást adott volna a főpolgármesternek arra, hogy bíróság előtt támadja meg a csepeli szigetcsúcs eladásáról szóló szerződést. Demszky Gábor közölte: megfontolja azt a lehetőséget, hogy főpolgármesterként a bírósághoz fordul. A főváros szabad demokrata vezetése azzal indokolta az előterjesztést, hogy a csepeli önkormányzat jogsértően járt el, amikor 11 milliárd forintért eladta a 80 hektáros ingatlant egy spanyol befektetőnek.
A Fidesz szintén megengedhetetlennek nevezte a szocialista vezetésű csepeli önkormányzat lépését. A párt szerint az eladott területen menne keresztül a leendő Duna-híd, és egy közpark is épülne ott. Tóth Mihály csepeli polgármester közölte: a spanyol cég ígéretet tett arra, hogy a híd és az út építéséhez szükséges területet ingyen adja át a fővárosnak. Hozzátette: ha a közgyűlés bíróság előtt támadja meg a szerződést, akkor veszélybe kerül a csepeli szennyvíztisztító megépítése.
(Forrás: stop.hu, Magyar Rádió)

Őt keresi a rendőrség a Lakatos Márk-botrányban