A Berlin-Hohenschönhausen-i székhelyű, Stazi Memorial nevű szervezet – melyet a Stazi áldozatainak emlékére hozták létre – igazgatója, Hubertus Knabe élesen támadta a Reichelt élelmiszerláncot egy, a cég által forgalmazott tusfürdő reklámja miatt. – A cég felelőtlenül viselkedik, ezzel a reklámmal megsérti a az NDK-ban meghurcolt emberek érzéseit – fogalmazott Knabe.
A Reichelt egy szórólapban az alábbi szövegel reklámozta egy termékét: „DDR – Erich's Luxus Duschbad” (NDK – Erich Honecker luxus tusfürdője). A terméken az NDK címerén kívül a kommunista múltra utaló sarló, kalapács és körző látható.
Az NDK-s Stazi számos áldozata Knabes beadványa után panaszt tett a termék miatt, a Sztálinizmus Áldozatainak Szövetsége pedig tiltakozó akciót hirdetett. Sok üldözött szenvedéseinek megcsúfolását látta a reklámban. Knabe felszólította a céget, hogy a tusfürdőt vegye ki a kínálatából.
A kifogásolt prospektusban többek között az áll, hogy a tusfürdőt a „korábbi kombinátoknak, népi tulajdonú üzemeknek és szövetkezeteknek” ajánlják. A tusfurdő ára 2 és fél euró.
– Senkinek nem jutna eszébe, hogy a nácizmus szimbólumait ilyen módon használja. Az NDK-s jelképekkel viszont úgy látszik, mindent szabad – mondta Knabe.
A rengeteg panasz hatására az érintett élelmiszerlánc bejelentette, hogy az NDK-s tusfürdőt kivonja a forgalomból. – Manfred Miller üzletvezető elnézést kért Hubertus Knabétól, a Stasi Memorial vezetőjétől és valamennyi ügyfelétől – közölte pénteken a cég szóvivője.
(Forrás: meinberlin.de, dpa, Focus Online)
A forróság miatt erre mindenképp számítson, ha ma kimozdul
