Szilágyi Ákos: Nincs jobb, mint a Bal
Ahány közlemény, annyi olvasat. Ennek az írásnak a címe is sokféleképpen olvasható: 1.) A közlemény szerzője színt vall, leteszi a voksot a baloldal mellett, kiáll mellette, mint a kémény stb. 2.) A szerző rezignáltan, megadóan hümmögve, kétségbeesetten stb. konstatálja a kialakult helyzetet: ez van – legalábbis egyelőre, legalábbis nálunk, itt és most még mindig a Bal a jobb. 3.) A szerző szójátékba burkolja véleményét, miszerint újabban a Bal játssza a Jobb és a Jobb a Bal szerepét. 4.) A szerző magabízón és vidoran kilép a politikai kampánypiacra és jobbnál jobb szlogenjeit – „Nincs jobb, mint a Bal”, „A Bal a jobb!” stb. – fölkínálja a politikai célcsoportnak (csak a rend kedvéért: a szlogen copyrightja a szerzőnél van és nem eladó!). 5.) Végül: a szerző a „jobb” és a „bal” köznapi jelentésének (jó, jobbulás, jog, jogos, jósors versus: balszerencse, balkézről, balsors, balfék, balfácán, bal lábbal kel, balul üt ki stb.) kiforgatásával széles jókedvében szójátékot fabrikál, hogy ezen mutassa be (uti figura docet) a politikai reklámszlogen természetét.
(Népszabadság, 2005. december 3.)
Egerszegi Krisztina elárulta, mit rejtettek a táskájába a szöuli olimpia előtt















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!